Nem spanyol, nem viasz, akkor mi?

A Michelin Active Wheel kis túlzással a kerék újrafeltalálása

A Michelin által "újrafeltalált" kerék, valamint ezáltal az Active Wheel-lel ellátott két autó is egészen új megvilágításban mutatkozott be a Párizsi Autószalonon.

2008.11.06 13:10ma.hu

Ma már a történelemhez tartozik, hogy 1895-ben két fivér, André és Edouard Michelin, a Csoport névadó alapítói forradalmasították az autókereket. A világon elsőként levegővel fújt abroncsot szereltek a kocsira. A kerék és abroncs párosítása megtörtént, méghozzá meghatározó módon. Több mint egy évszázad elteltével a Michelin arra vágyott, hogy legújabb innovációja ugyanolyan fogadtatásban részesüljön, mint illusztris elődje 1895-ben. Ki tudja, talán most sikerül nekik.

2008-ban ugyanis a forradalmi újítást az jelenti, hogy nincs többé motor az első vagy hátsó motorháztető alatt, nincs többé hagyományos felfüggesztés, sem féltengely, sem sebességváltó. Mindez a Michelin Active Wheel-nek köszönhető. Minden alapvető egység ugyanis a kerék belsejébe van építve. A Michelin Active Wheel olyan intelligens kerék, amely benzin nélkül képes a jármű mozgatására, miközben biztosítja a felfüggesztést és a fékezést, páratlan úttartást és kényelmet nyújtva.

A tervezők reményei szerint a Michelin Active Wheel új korszakot nyit a gépkocsi használatban, a teljesítmény, a biztonság, az energiatakarékosság és a tisztaság eddig soha nem látott szintjét megvalósítva. Mindez a kisméretű motor és az elektromos felfüggesztés eredménye, melyek a kerék középpontjában találhatók. Ezek a technológiák akár azt is lehetővé teszik, hogy újra definiáljuk a gépkocsi fogalmát.


Az új Venturi Volage, melyet a 2008-as Párizsi Autószalonon első alkalommal mutattak be, a legkifejezőbb példa erre. Egyedi új design-nal, szakítva a hagyományos megoldásokkal (mint például, hogy a motornak mindig helyet kell hagyni), elektromos motorjával a Venturi Volage összhangba hozza a nagyteljesítményt, a biztonságot, a kényelmet és a környezetvédelmet.

A másik Active Wheel-lel felszerelt modell az új WILL, amely a Heuliez, a Michelin és az Orange együttműködésével jött létre, az első olyan példa a világon, amely bizonyítja, hogy az elektromos jármű képes versenyre kelni a hagyományos gépkocsikkal. A kis méret ellenére, a WILL alkalmas családi autózásra és szállítási használatra is. Konkrét választ ad a közúti szállítás során felmerült problémákra, legyen szó az energiaforrásokról, a városi szennyezésről vagy az emberek biztonságáról.

A Michelin Active Wheel technológiai forradalma a kisméretű motorban és a felfüggesztés egyedi megoldásában rejlik. A méretek jelentős csökkentése miatt beszélhetünk a kerék újrafelfedezéséről. A kerék nem csak az abroncsot és a fékrendszert egyesíti, hanem – mindenek előtt a jármű meghajtását, valamint elektromos felfüggesztését is.


A kívánt teljesítménynek és a használatnak megfelelően lehetőség van egyazon járművön négy motor (mindegyik keréken egy), vagy csak kettő (például a két első keréken) használatára. A Michelin Active Wheel tehát megőrzi a gyártók szabadságát, akik továbbra is kettő vagy négy kerék meghajtású járművet gyárthatnak.

A kerékbe beépített motort tápláló energia a Michelin Active Wheel esetében mindig elektromos energia. Ez származhat litium-ionos vagy egyéb elemből, vagy péládul üzemanyagcellából. Ezek a források minden esetben két figyelemre méltó előnnyel járnak : nincs szennyezés és optimális a kényelem. A Michelin Active Wheel-el felszerelt jármű nem bocsát ki üvegházhatást okozó gázokat.

Ezen kívül az elektromos meghajtás csendesebb a hagyományos motorokhoz képest, amit nemcsak az autóban utazóknak, hanem a többi embernek is előnyt jelentenek. Egyszóval a Michelin Active Wheel-el szerelt jármű engedi lélegzethez jutni a várost! A Michelin Active Wheel nagyszerűsége abban áll, hogy soha nem látott szinten hangolja össze a környezetvédelmet a teljesítménnyel.

Az első kerekeken elhelyezett két motornak köszönhetően az autó kiválóan reagál a kormánymozdulatokra. Ami a Venturi Volage-t illeti, a négy Active Wheel-lel figyelemreméltó gyorsulási és úttartási teljesítményt kínál.


Ezt a dinamizmust szolgálja a új típusú felfüggesztési rendszer amely forradalmian újat nyújt az úttartás és a kényelem terén. A Michelin Active Wheel-lel a jármű felfüggesztése már nem mechanikus, hanem elektromos. Ezt a merőben új rendszert rendkívül gyors reakcióidő jellemzi, a másodperc 3/1000 része.

Minden lengő vagy bólintó mozgás automatikusan korrigálásra kerül. A Michelin Active Wheel rendkívüli egyszerűsítést tesz lehetővé a jármű koncepcióját illetően. Egy hagyományos autó mechanikus összetevői közül itt egy sem kerül felhasználásra. Sebességváltó, tengelykapcsoló, kardántengely, differenciálmű, lengéscsillapító stb., eltűnnek a Michelin Active Wheel által hajtott járművekről. Ez könnyedséget és korlátozott energiaigényt eredményez.

A Michelin Active Wheel tehát egyértelmű technológiai áttörést jelent. Hatékony és elegáns választ ad a közúti közlekedés kritikus problémáira, az energia (mennyiség, fajta, költségek), az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása, a városok zsúfoltsága, szennyezése terén. Csak az a kérdés, mennyi időnek kell eltelnie, hogy az Active Wheel és a hasonló technológiák bekerüljenek a mindennapi használatba.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.