NSX

Insight, elektromos motor és Jazz, a Honda tesztje környezetbarát pályán lesz!

A Honda már jó ideje az e-Tech, azaz környezettudatos technológia híve, amelyet mostantól már nem csak az egyre inkább környezetbarát járművei jeleznek. A japán vállalat olyannyira komolyan gondolja bolygónk megmentését, hogy már tesztpályáját is környezettudatosan építi.

2013.08.28 12:46ma.hu

A Honda 1997-ben a piacra dobta első, teljesen elektronikus hajtású járművét, az EV Plust, amelyet két évvel később a cég első hibrid járműve, az Insight első generációja követett.

Mára már természetes, hogy minden iparág környezetkímélőbb megoldásokkal próbálja előrukkolni, és ez különösen igaz az autóiparra, ahol a legtöbb gyártó takarékosabb fogyasztású és kevésbé környezetszennyező modelleket gyárt, illetve hibrid autókat készít.

A Honda mérnökei ezúttal a tesztelés környékén tesznek lépést a "zéró emisszió", azaz a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilizáció eléréséhez, ennek érdekében pedig úgy döntöttek, hogy elkészített hibrid autóikat és elektromos motorjaikat egy a közeljövőben Japán Tochigi tartományában megépülő, megújuló energiaforrással ellátott speciális tesztpályán tesztelik.

Maga a tesztpálya és a szükséges épületek 25 hektárnyi területen épülnek, míg az energiaellátásról gondoskodó 70 000 napkollektor további 33 hektáron helyezkedik majd el. A 2015 tavaszára elkészülő, 4 km hosszúra tervezett pályán a tervek szerint az elektromos motorok, illetve a Honda hibridautói, az Insight, a CR-Z és a Jazz új változatait tesztelik majd.

Az ehhez hasonló környezetkímélő tesztpályák kialakítását remélhetőleg több gyártó is alkalmazza majd, ezzel is védve környezetünket. 2015 meghatározó év lehet a Honda számára, hiszen ekkor érkezik az Amerikában tesztelt, és két éven belül tömeggyártásra szánt NSX új generációja, amelyet a japán autógyár "új generációs szuperautónak" nevez.

Az új NSX új vásárlói réteget megcélozva teljesítményben minden bizonnyal jócskán felülmúlja majd a Honda eddigi hibridjeit. Az összkerékhajtásos NSX-ről egyelőre annyit tudni biztosan, hogy három motor hajtja majd. Az első kerekek meghajtásáért két villanymotor lesz felelős, míg a harmadik elektromotor a V6-os benzinmotorral egybeépítve a hátsó kerekeket hajtja.

Az új modell károsanyag-kibocsátásáról egyelőre nem lehet biztosat tudni, de az európai uniós norma 2015-től 130 g/km-ben korlátozza az új autók széndioxid-kibocsátását, így a Honda mérnökeinek nagyot kell alkotnia, ha az NSX-be "passzírozott" teljesítmény mellett meg szeretnék közelíteni a Jazz-nél elért 123 g/km, a Honda Insight esetében pedig 101 g/km-re leszorított értéket.

Mit szólna, ha egy autó jobb emberré tehetné tulajdonosát?  Mindenki szeretne jó lenni. Ezért építették meg az Insightot, azt a hibrid járművet, amellyel mindenki képes jobban teljesíteni: kevesebb üzemanyagot elégetni, kevésbé szennyezni a környezetet, jobb hatásfokkal autózni. További információkért látogasson el a http://auto.honda.hu/modellek/Accord/2.0_S oldalra.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.