A gödöllői kastélyban is bemutatják

A Csárdáskirálynő sikere Triesztben

Az olasz napilapok színházkritikusai kedvező kritikákat írtak a trieszti nemzetközi operettfesztivált a múlt héten megnyitó Csárdáskirálynő-előadásról; az olasz-magyar koprodukció a közönség tetszését is elnyerte.

2010.07.12 13:30MTI

A július 22-ig a trieszti Teatro Verdi színházban látható Kálmán Imre-operettel nyílt meg az észak-olasz városban a 41. Nemzetközi Operettfesztivált; a Csárdáskirálynőt a csütörtöki megnyitó után szombaton is bemutatták.

A trieszti és a Szegedi Nemzeti Színház koprodukciójában színre vitt Csárdáskirálynő sikerét bizonyítja, hogy nem csak a helyi sajtó számolt be róla: az előadással az olasz országos napilapok is foglalkoztak. Könnyed és érzéki operett. Kálmán megmosolyogtatja Triesztet" - ez volt a címe a Corriere della Sera színházkritikusa,

Enrico Girardi hétfői írásának. A lap cikke szerint a gazdasági válság csak a pénzt vette el, a látványtól nem tudta megfosztani a fesztivált. A szerző kiemelte: bár nem volt könnyű újat alkotni A vígözvegy és a Denevér után a harmadik legnépszerűbb operettből, az olasz-magyar Csárdáskirálynőnek ez mégis sikerült. Enrico Girardi azt írta, hogy a magyar operett Triesztben megtalálta az egyensúlyt a darab eredeti változata és aktualizálása között. Nem száz évvel ezelőtti Csárdáskirálynő lépett színpadra, de nem is túl modern.

"Pezsgős előadást láttunk, túlzott buborékolás nélkül"
- fogalmazott a Corriere kritikusa, aki ötössel osztályozta az "eredetiséggel és jellemmel" vezénylő Pál Tamást, a Szegedi Nemzeti Színház operatársulatának első karmesterét.

A cikkíró elégedett volt a Silvia szerepét játszó Alisa Zinovjevával, elfogadhatónak nevezte az Edwin Ronald herceget alakító Vadász Dánielt, egyedül a Boni szerepét játszó Gennaro Cannavacciulóval volt elégedetlen. A Corriere hangsúlyozta, hogy a trieszti publikum lelkes tapssal díjazta az előadást.

Ennél is lelkesebben szólt a La Repubblicában Dino Villatico, aki fergeteges trieszti királynőről írt. A lap dicsérte a válság miatt megtizedelt trieszti tánckart helyettesítő szegedi kollégákat, az "alkalmazkodó" karmestert és Tasnádi Csaba "szellemes" rendezését. Az énekesekről pedig annyit jegyzett meg: egyik jobb volt, mint a másik.

A trieszti fesztivál másik olasz-magyar koprodukciója a Sisi a történelem helyszínein című produkció, amely Ernst és Hubert Marischka műve alapján készült, szintén Pál Tamás vezénylésével. Trieszt után mindkét előadást a gödöllői kastélyban is bemutatják.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.