Erőfeszítés az abroncstecnológia fejlesztéséért

A Hankook Tire úton Le Mans-ba

A Hankook Tire, a világ hetedik legnagyobb és legerőteljesebben növekvő abroncsgyártója 2009-ben debütál, mint az európai Le Mans futamsorozat, valamint a nagy presztízsű klasszikus, a 24-órás Le Mans-i futam abroncsszállítója.

2009.03.12 10:23ma.hu

A csapatok franciaországi Paul Ricard versenypályán megrendezett bemutatója alkalmából a motorsport terén az elmúlt években világszerte hírnévre szert tevő abroncsgyártó első ízben lép fel a Hankook Farnbacher Team hivatalos abroncsszállítójaként. A szerződés hivatalos aláírására március 8-án került sor. A Hankook Tire ezzel a kötelezettségvállalással ismételten egyértelműen hitet tesz a motorsport mellett.

Az új -partnerrel, a Farnbacher Racinggel közösen a Hankook Tire 2009-ben a Le Mans sorozatban és a Le Mans-i 24-órás futam GT2-osztályában egy Ferrari F430-al rajtol. Az abroncsgyártó és a versenycsapat tartós és sikerorientált partneri kapcsolatra törekednek. „Hankook Tire és a Farnbacher Team látásmódja a döntő pontokon azonos." - mondja Jin-Wook Choi, Hankook Tire ügyvezető alelnöke és európai igazgatója.

Mindkét oldal sokéves tapasztalattal rendelkezik a hosszú távon, és ezért osztoznak az igényes, az alapanyagoktól és a pilótáktól csúcsteljesítményt követelő motorsport-műfaj iránt érzett lelkesedésben. Ezért a Farnbacher Team a Hankook Tire ideális partnere." Az utóbbi évek során a Hankook Tire következetesen bővítette kötelezettségvállalását az európai motorsportban.

A koreai gyártó nagy teljesítményű (UHP) abroncsai Németországban, Nagy-Britanniában, Hollandiában, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban is a rajtvonalhoz állnak. Versenyabroncsai fölényes minőségét a vállalat a hosszú versenytávokon is újra és újra bizonyítja: A Hankook gumiabroncsokkal felszerelt Alzen Motorsport Team még a Nürburgring híres-nevezetes északi körén is rendszeresen állít fel csúcs köridőket, és rekordtartó a leggyorsabb, egy verseny során valaha is mért körrel.

A Hankook Tire a Japánban megrendezett Super GT versenyeken, a koreai sportautó-versenyeken, az amerikai Le Mans sorozatban, egyszóval a világ szinte minden táján megrendezett bajnokságokon hosszú évek alatt rengeteg tapasztalatot gyűjtött a motorsportban.


Le Mans-i kötelezettségvállalásunk motivációja jóval túlmutat a puszta figyelemfelkeltésen.“ - folytatja Jin-Wook Choi, a vállalat európai igazgatója. „Le Mans számunkra kibővített tesztpályaként is szolgál, mivel a verseny közben abroncsaink extrém terhelésnek vannak kitéve. Az itt nyert ismeretek segítenek nekünk abban, hogy meghatározhassuk az utcai abroncsok következő generációjának döntő paramétereit. Például, hogyan tudjuk optimálisan összehangolnii egy gumiabroncs tapadását és gördülési ellenállását, ezáltal pedig biztonságát és hatékonyságát?"

Ennek megfelelő a Hankook Tire által kifejtett ráfordítás: Legyen szó akár egy versenyhétvégéről, akár a csapat tesztnapjáról - mindenkor tapasztalt mérnökök csapata áll rendelkezésre, akik intenzív abroncsteszt programokat folytatnak le. A Hankook készen áll arra, hogy az elkövetkező tizenkét hónap során erősítse jelenlétét a futamsorozatban.

Folyamatos erőfeszítés az abroncstechnológia fejlesztéséért

A Hankook Tire éves bevételeinek mintegy öt százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, ami ágazati összehasonlításban abszolút csúcs-kvótának számít. A teljes dolgozói létszám hat százaléka dolgozik a vállalat fejlesztő részlegeiben. A Hankook Tire világot átfogó R&D hálózata keretében Koreában, Németországban, az Egyesült Államokban, Kínában és Japánban több mint 800 fejlesztőmérnök foglalkozik a komplex abroncstechnológia fejlesztésével.

Legyen szó akár személygépkocsikhoz, szabadidős terepjárókhoz (SUV), furgonokhoz, tehergépkocsikhoz, buszokhoz vagy a professzionális motorsporthoz használt utcai vagy terepabroncsokról: a cél mindig az optimális teljesítmény elérése. A 2009. évi Farnbacher Team Ferrari F430 GTC típusú járművét Hankook Ventus F 200 típusú Slick-abroncsaival, Ventus Z 207 esőabroncsokkal látják el.

Szükség esetén rendelkezésre állnal a mindenkori alkalmazáshoz méretre szabott 280/650 R 18 méretű intermediate abroncsok az első tengelyre, a hátsó tengelyre pedig 280/710 R18 méretű abroncsok, melyek 11x18 coll méretű BBS-keréktárcsára vannak felszerelve.

A mindenkori útviszonyoktól függően a csapat különböző, a tengelypozícióhoz és a pályaviszonyokhoz hangolt futófelület keverékek közül választhat. A versenyautó egyensúlyának és az abroncsok tartósságának összhangba hozatalához az első tengelyre szerelt abroncsok alapvetően egy fokkal puhábbak, mint a hátsó tengely abroncsai.

Ezenkívül a Nürburgringen és a belga Spa-ban megrendezett versenyekhez puhább, a portugál Algarve-ben vagy a spanyol Katalóniában megrendezett versenyekhez keményebb abroncsok készülnek. A nagy-britanniai Silverstone speciális követelményei miatt a csapat vagy a pilóták kívánságára az abroncsok aszimmetrikusan (különböző futófelület keverékek bal és jobb oldalon) is felszerelhetők.


Összességében a szezon során több mint 1.000 abroncsot használnak majd fel. A Hankook Tire a pilótatáborban minden verseny alkalmával több mint 250 abroncsot tart készenlétben a csapat számára.

Hankook Ventus F 200 Slick
- Az első tengelyhez rendelkezésre álló futófelület-keverékek: medium-soft, medium, medium-hard
- A hátsó tengelyhez rendelkezésre álló futófelület-keverékek: medium, medium-hard, hard

Hankook Ventus Intermed (F 200 konstrukció alapján)
- Mindkét tengelyhez rendelkezésre álló futófelület-keverékek: soft, medium

Hankook Ventus Z 207 esõabroncs

- Mindkét tengelyhez rendelkezésre álló futófelület-keverékek: soft, medium

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.