Rekord árbevétel az abroncsgyártónál

Válság idején is szárnyal a Hankook Tire

A Hankook Tire bejelentette, hogy harmadik negyedéves globális árbevétele a tavalyi év azonos időszakához 24%-kal, az előző negyedévhez képest 2,5%-kal bővült.

2008.11.10 12:00ma.hu

A világ hetedik legnagyobb, és egyik leggyorsabban növekvő gumiabroncs-gyártója ezzel messze jobban áll a piacon kialakult trendnél. A növekedés motorja az idén harmadszor is a 40%-ot meghaladó mértékben növekvő, rendkívül nyereséges ultra nagy teljesítményű (ultra-high performance, UHP) gumiabroncs-szegmens. Ez is mutatja, hogy a fogyasztók világszerte elismerik a Hankook Tire termékei képviselte minőséget és vezető technológiát. A vállalat a negyedévben 1130 milliárd von (1,06 milliárd dollár, 706,9 millió euró) árbevételt ért el, ez az idén immár harmadszorra is meghaladta az 1 milliárd dollárt.

Ugyanakkor a gumiabroncs iparág továbbra is komoly világgazdasági nyomás alatt áll, az alapanyagok ára ismét 34,8%-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A természetes és a szintetikus gumi 30,9 illetve 72,9%-kal drágult. A Hankook Tire működési eredményrátája éves összehasonlításban 45,2%-kal csökkent a fenti gazdasági tényezők, illetve a bizonytalan világgazdasági helyzet miatt ingadozó devizaárfolyamok miatt.

Seung Hwa Suh, a Hankook Tire globális elnök-vezérigazgatója elmondta: “Továbbra is arra kell koncentrálnunk, ami a Hankook Tire-t megkülönbözteti versenytársaitól, s ami az elmúlt évek során folyamatos, kétszámjegyű növekedésünk mozgatórugója volt: abroncsaink minőségére és a mögöttük álló technológiára. Ahogy az európai tesztekből illetve az újabb és újabb rendelésekből és egyre növekvő piaci részesedésünkből is kiviláglik, a szakértők és a fogyasztók is egyre inkább bíznak termékeinkben, el- és felismerik azok értékét. Nagyszerű lehetőségeket látunk arra, hogy a Hankook Tire még inkább megerősödjön, mire a jelenlegi, minden abroncsgyártót érintő gazdasági nehézségek véget érnek.”


A Hankook Tire értékesítési eredményei a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére is kiválóak maradtak minden régióban és minden fontosabb üzleti szegmensben. A minőség folyamatos előtérbe helyezésének és a kiskereskedői kapcsolatok szorosabbra fűzésének köszönhetően az UHP üzletág 110,4 milliárd von (103,4 millió USD, 68,5 millió euró) árbevételt ért el, a tavalyi év azonos időszakánál 40%-kal magasabbat. Az észak-amerikai piac forgalma 37%-kal, az európai 14%-kal nőtt.

A Hankook Tire árbevétele komoly mértéken nőtt a fejlődő és új piacokon. A latin-amerikai, ázsiai, a közel-keleti és az afrikai piacok forgalma átlagosan 55%-kal, míg a növekvő európai piacok, köztük Oroszország jelentősen, 158%-kal bővült.

A cég növekedése továbbra is kétszámjegyű, köszönhetően annak, hogy árbevétele mintegy 5%-át folyamatosan visszaforgatja a technológiai innovációba, illetve annak, hogy autógyártó partnerkapcsolatai kiaknázásával, valamint „okos marketingtevékenységével” tudatosan építi márkáját. Ennek egyik legfőbb oka a Hankook egyre fokozatosan növekvő reputációja lehet, amelyet egy sor, az autós magazinokban megjelent teszt is bizonyít, különösen Európában.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.