Franciaországi légikatasztrófa
Most már tényleg itt vannak a zuhanó Germanwings-gép utolsó pillanatai - csak erős idegzetűeknek!
Az áldozatokat már mind megtalálták, már csak ingóságaikat keresik a franciaországi katasztrófa helyszínén, mindeközben sikerült rekonstruálni, mi is történt a március 24-én a francia Alpokba beleszáguldó Germanwings-gép pilótafülkéjében.
2015.04.04 18:54ma.huA pilótakabin beszélgetéseit rögzítő eszközt már a katasztrófa napján megtalálták, csütörtökön pedig elkerült a roncsok közül a gép repülési adatait tartalmazó fekete doboz is. Minden infót összeraktak, és rekonstruálták a történéseket - a német Focus magazin összeállítását az Index.hu ismertette:
10.01 A Germanwings düsseldorfi járata 26 perc késéssel száll fel Barcelonából 144 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén.
10.10 "Nem volt időm elmenni vécére a felszállás előtt", mondja a kapitány a pilótafülkében Andreas Lubitznak, a másodpilótának. Lubitz azt feleli: "Menj csak nyugodtan, amikor szeretnél".
10.27 A gép 38 ezer láb (11 500 méter) magasságban repül. A kapitány arra kéri Lubitzot, hogy ellenőrizze, megkezdhetik-e a süllyedést. Lubitz visszajelez, hogy rendben, majd azt mondja a kapitánynak: "Mehetsz, most mehetsz"
10.28 A felvételen zajokat hallani. A kapitány kikapcsolja a biztonsági övét, és kinyitja a pilótafülke ajtaját. "Most akkor nálad az irányítás", mondja Lubitznak, aki halkan csak annyit válaszol: "remélhetőleg." A kapitány kilép a pilótakabinból, Lubitz átveszi a kormányt.
10.30 Lubitz egyedül van a pilótafülkében. Bezárja az ajtót a lock-kapcsolóval. A pilótakabin ajtaját ezután már nem lehet kívülről nyitni. A felvételen ezután azt hallani, hogy Lubitz átprogramozza a robotpilótát. Olyan utasítást ad, hogy a gép meredek, de kontrollált süllyedésbe kezdjen. Ezt a manővert csak a robotpilóta egyik kapcsolójának elfordításával lehet elindítani. A robotpilótának adott utasítás úgy szól, hogy a gép 30 méteres magasságig süllyedjen, derül ki a fekete doboz adataiból.
10.31 Megkezdődik a süllyedés. A gép percenként 900 métert veszít a magasságából. A légiforgalmi irányítók érzékelik a problémát, és többször is megpróbálnak kapcsolatot létesíteni a géppel, de Lubitz nem válaszol. A felvételen azt hallani, hogy a kapitány többször megpróbálja kinyitni az ajtót. Én vagyok az - mondja, miközben kopog az ajtón. Belenéz a pilótafülke ajtajába szerelt kamerába. Lubitz látja őt egy képernyőn, de nem válaszol. A kapitány valamilyen nehéz tárggyal, talán egy oxigénpalackkal vagy poroltóval próbálja meg betörni az ajtót. A hangfelvételen hallatszanak a fémes hangok. Lubitz továbbra sem válaszol, a kapitány azt kiabálja, hogy "az Isten szerelmére, nyisd ki az ajtót!".
10.33 Andreas Lubitz többször is megváltoztatja a robotpilóta beállításait, növeli a süllyedési sebességet.
10.34 Elhangzik az első vészjelzés, a "sink rate, pull up". A másodpilóta nem reagál rá. Hallható, hogy többen sietve hátrafelé futnak a gép utasterének folyosóján.
10.35 Hallható, hogy kint a kapitány a feszítővasat kéri, ami a gép hátuljában van. Aztán fémes hangok hallatszanak, megpróbálja azzal befeszíteni az ajtót.
10.37 A nyílegyenesen az Alpok sziklái felé tartó gépen elhangzik a második vészjelzés, a "terrain, pull up", de Lubitz erre sem reagál. A kapitány kint azt kiabálja: "nyisd ki azt az átkozott ajtót". A gép utolsó perceiről az utastérben is készül egy videó egy mobillal. Ezen arcokat nem lehet kivenni, de az érzékelhető, hogy többen is Istenhez fohászkodnak és kiabálnak (a felvételt állítólag a roncsok között találják meg később egy memóriakártyán).
10.38 Lubitz lélegzése nyugodt a zuhanó repülőgépen. Valószínűleg felvette az oxigénmaszkot. A gép 4000 méteres magasságnál jár.
10.40 Egy hatalmas ütés zaja hallható: a gép jobb szárnya az egyik hegyet súrolja. Egyfolytában sípol a vészjelzés hangja, és hallható az utasok kiáltozása. A gép eltűnik a radarokról.
10.41 A gép 1500 méteres magasság körül kb. 800 km/órás sebességgel csapódik neki az Estrop hegynek.
10.49 Egy Mirage vadászgép kíséretében felszállnak a francia hadsereg helikopterei, hogy az eltűnt gép keresésére induljanak.
11.10 A helikopterek megtalálják a gép roncsait.
Kapcsolódó írások:
- Nem változott jelentősen a németek viszonya a repüléshez
- Légikatasztrófa: ejárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban
- Kiértékelték a második fekete dobozt is - döbbenetes eredmény
- Hoppá! Ki volt kapcsolva a második fekete doboz?
- Franciaországi légikatasztrófa: megtalálták a másik fekete dobozt is
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:07 A Hamász videófelvételt tett közzé a magyar-izraeli túszról
- 22:59 Épületek tucatjai semmisültek meg a tornádókban az Egyesült Államok középső részén
- 21:50 A Tesla Autopilot több száz balesethez és 14 halálesethez köthető - jelentés
- 20:05 Amerikai kémek szerint nem Putyin rendelte el Navalnij halálát - WSJ
- 19:00 Az ukrajnai segélyek nagy részét ellopták - francia pártvezető
- 18:40 Újabb 30 millió dolláros amerikai drón semmisült meg Jemen partjainál - CBS
- 17:36 Letartóztatták a moszkvai terrortámadás 12. gyanúsítottját
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06