A McLaren-Mercedes pilótája aratott Sanghajban!

Képekben - Lewis Hamilton győzött a Kínai Nagydíjon

Lewis Hamilton, a McLaren-Mercedes brit pilótája nyert a Forma-1-es világbajnokság idei 17. - utolsó előtti - futamán, a vasárnapi Kínai Nagydíjon, Sanghajban.

Lewis Hamilton győzött - képekben a Kínai Nagydíj! képgaléria

2008.10.19 11:08MTI - Fotó: MTI

Lewis Hamilton, a McLaren-Mercedes brit pilótája nyert a Forma-1-es világbajnokság idei 17. - utolsó előtti - futamán, a vasárnapi Kínai Nagydíjon, Sanghajban.

A második helyet a ferraris brazil Felipe Massa, a harmadikat csapattársa, a finn Kimi Raikkönen szerezte meg.

A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság sanghaji futama nagy tülekedéssel kezdődött, s az első kanyarban az ádáz küzdelem első áldozataként az olasz Jarno Trulli (Toyota) kicsúszott a pályáról, és bár később folytatni tudta, érdemi helyezésre már nem maradt esélye, végül ki is állt.

A pole pozícióból elrajtolt, a vb-pontversenyben vezető brit Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) kihasználta helyzeti előnyét, s fokozatosan elhúzott a mezőnytől, amelyből a két ferraris, Raikkönen, a címvédő és Massa igyekezett tartani vele a lépést.

A negyedik helyre a korábbi kétszeres világbajnok, spanyol Fernando Alonso (Renault) zárkózott fel, miután agresszív vezetéssel még a nyitókörben megelőzte a finn Heikki Kovalainent (McLaren-Mercedes). A hatodik helyet pedig a német Nick Heidfeld foglalta el.

A kezdeti állapotokba változást sokáig semmi és senki nem hozott, érdeminek csupán az volt nevezhető, hogy a hátsó traktusból előrenyomult a 8. helyre a 2008-as világbajnok titulusára Hamilton és Massa mellett harmadikként a Kínai Grand Prix előtt még ugyancsak esélyes lengyel Robert Kubica (BMW).

A 14. körben az jelentett eseményt, hogy a német Adrian Sutil (Force India) keresztbe állt, de nem jött be a biztonsági autó, csak a figyelmeztető sárga zászló lassította átmenetileg a mezőnyt. Hamiltont egyáltalán nem zavarta meg az intermezzo, folyamatosan növelte a különbséget az üldözőkkel szemben.

Egészen a verseny feléig, amikor is Raikkönen kezdett nála gyorsabb köröket futni, de nem annyival, hogy veszélyeztetni tudta volna a britet.

A 28. körben amúgy a nyitány ismétlődött, amennyiben Hamilton-Raikkönen-Massa-Alonso-Kovalainen-Heidfeld volt a legjobb hat sorrendje.

Huszonkét körrel a vége előtt Kovalainen jobb első kereke defektes lett, s bár a bokszutcában a szerelőcsapat gyorsan kisegítette, csak a 17. helyre tudott visszajönni. Különösebben nem erőlködött, sőt némi körözés után "bevonult" a csapatbokszba.

Az "űrt" Kubica töltötte be, aki feljött negyediknek, Massa mögé és Alonso elé, kevéssel később azonban már csak a hatodik volt Alonso és Heidfeld mögött.

Tizenegy körrel a vége előtt Raikkönen ismét kezdett közelebb kerülni Hamiltonhoz, aki ekkor bő 12 másodperccel vezetett a finn előtt.

Raikkönenre viszont Massa nyomult rá, majd meg is előzte őt, jobban mondva alkalmazkodó csapattársként a finn készségesen elengedte a brazilt, hogy maradjon Massának esélye a vb-győzelemre a brittel szemben az utolsó, brazíliai versenyen.

Mert Sanghajban nem volt valódi sansza, Hamilton - noha lassult - a dél-amerikaihoz képest csaknem 15 másodperces különbséggel diadalmaskodott az egy hét múlva esedékes interlagosi búcsúvetélkedőt 7 pontos hátránnyal váró Massa, és bő 16 másodperccel Raikkönen előtt.

"Ezen a hétvégén minden a mi oldalunkon volt, még a jóisten is. A csapat fantasztikus munkát végzett, álomszerű volt a kocsit vezetni. Remekül sikerült az első köröm, miután nagyszerűen startoltam, úgy, ahogy eddig csak kevésszer. Az első három kanyar vétele után igyekeztem növelni a távolságot a többiekkel szemben, s mivel kevés hibát követtem el, végül is könnyű győzelmet arattam, a hajrában még a gumikra is vigyázni tudtam, nem kellett tövig taposnom a gázpedált" - nyilatkozta a Sanghajban rajt-cél győzelmet arató Hamilton.

Eredmények:

Kínai Nagydíj (56 kör, az össztáv 305,066 km):

1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:31:57,403 ó (átlag: 199,049 km/h)

2. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 14,925 másodperc hátrány
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 16,445 mp h.
4. Fernando Alonso (spanyol, Renault ) 18,370 mp h.
5. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber) 28,923 mp h.
6. Robert Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 33,219 mp h.
7. Timo Glock (német, Toyota) 41,722 mp h.
8. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) 56,645 mp h.
9. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) 1:04,339 perc hátrány
10. David Coulthard (brit, Red Bull) 1:14,842 p h.
11. Rubens Barrichello (brazil, Honda) 1:25,061 p h.
12. Nakadzsima Kazuki (japán, Williams) 1:30,847 p h.
13. Sébastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 1:31,457 p h.
14. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:32,422 p h.
15. Nico Rosberg (német, Williams) 1 kör hátrány
16. Jenson Button (brit, Honda) 1 k. h.
17. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) 1 k. h.

Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton, 1:36,325 perc

A világbajnoki pontversenyek állása (18-ból 17 viadal után):

Pilóták:

1. Hamilton 94 pont 2. Massa 87 3. Kubica 75 4. Räikkönen 69 5. Heidfeld 60 6. Alonso 53 7. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 51 8. Vettel 30 9. Jarmo Trulli (olasz, Toyota) 30 10. Glock 22 11. Webber 21 12. Piquet 19 13. Rosberg 17 14. Barrichello 11 15. Nakadzsima 9 16. Coulthard 8 17. Bourdais 4 18. Button 3 csapatok: 1. Ferrari 156 pont 2. McLaren-Mercedes 145 3. BMW-Sauber 135 4. Renault 72 5. Toyota 52 6. Toro Rosso 34 7. Red Bull 29 8. Williams 26 9. Honda 14

A következő, idei utolsó futam: Brazil Nagydíj, november 2., Sao Paolo.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.