Euro NCAP: ötös a MiTo-nak!

Kategóriája legjobb töréstesztjét produkálta az Alfa MiTo

Az Alfa Romeo MiTo megkapta a kiváló, ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén, és ezzel kategórájának első helyére került a biztonság terén.

2008.12.02 08:40ma.hu

A „legsportosabb mini” 36 pontos eredményt ért el a maximális 37-ből, és ezáltal a kategória legbiztonságosabb autója lett. A MiTo kiemelkedő (és alapáras) biztonsági felszerelésének köszönhetően a kategória legjobb minősítését kapta az EuroNCAP új tesztjén, amelyen az autók első üléseinek biztonságát vizsgálják az ostorcsapás elleni védelmében.

Az EuroNCAP kiadott közleménye szerint - „Az Alfa Romeo MiTo utascellája stabil maradt az ütközés következtében, és az „A” oszlop is csupán négy millimétert mozdult el hátrafelé. Az első utas védelme kiválóra vizsgázott a test minden téren. Mind a vezetőt, mind az első utasát jól rögzítette a kettős övfeszítő rendszer, a térdlégzsákok pedig védelmet nyújtottak a térdeknek és a combcsontoknak. Az Alfa Romeo ugyancsak demonstrálta, hogy a különféle testfelépítésű, más-más üléspozícióban elhelyezkedő utasoknak egyaránt megfelelő biztonságot ad.”


A MiTo fejlesztése során alapvető szempont volt, hogy az autó maximálisan teljesítsen az aktív és passzív biztonsági vizsgálatokon. Ennek érdekében a legkifinomultabb elektronikus berendezésekkel látták el a dinamikus biztonság elérésére, úgy mint: a D.N.A. járműdinamikai szabályzórendszer (nem kikapcsolható), amely szabályozza a motort, a kormányzást, a felfüggesztést és a váltóművet, így a vezetési stílusnak megfelelően háromféle – sportos autózásra Dynamic, városi vezetésre Normal, rosszidő esetére All Weather - beállítást tesz lehetővé.

Emellett olyan fontos funkciókat szabályoz, mint a dombsegéd, a kipörgésgátló, a vészfék-asszisztens, az MSR (motorfék-nyomaték szabályzás, ami csúszós úton megakadályozza a kerekek blokkolását hirtelen gázelvételkor), a DST (dinamikus kormánynyomaték szabályzás), valamint az önzáró differenciálmű szerepét betöltő Q2 elektronika. Ezen rendszerek garantálják az autó biztonságos útfogását minden helyzetben.

Az Alfa Romeo MiTo-t több ezer órányi virtuális szimulációval 16 hónap alatt sikerült kifejleszteni, prototípusok segítsége nélkül. A virtuális tervezést követően a Mirafiori gyárban legyártott típuson kétszáz tesztet végeztek a részegységeket és az alkatrészeken, több mint száz G-szán kísérletet és több mint nyolcvan töréstesztet hajtottak végre.

A legjobb eredmény elérése érdekében a tervezők az összes lehetséges balesettípust elemezték: frontális és oldalütközéseket, borulásokat és a hátulról történő ütközéseket. A vizsgálatoknál számításban vették a különböző ütközési sebességeket, az eltérő formájú akadályokat és a különböző fizikai adottságú utasok védelmét.


Az új modell a passzív biztosonság terén is kiváló védelmet nyújt. Az alapfelszereltség részét képzi a hét légzsák (kettő közülük többfokozatú), valamint a hárompontos, előfeszítővel és överő-határolóval is felszerelt biztonsági öv és az ostorcsapás-effektus ellen védő, önbeálló S.A.H.R. fejtámla is.

Emellett a karosszéria is fontos szerepet játszik a bent ülők védelmében: a motorháztető, az ajtók, a műszerfal-merevítő, az ülések és a kormányoszlop tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek ezen elemek viselkedésére egy baleset során.

A preventív biztonság terén a MiTo állandó menetfényt kínál, amely megfelel a 2012-ben életbelépő szabályozásnak. A LED-es hátsólámpák a hagyományos izzóknál nagyobb fényerőt és biztonságot nyújtanak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.