Euro NCAP: ötös a MiTo-nak!
Kategóriája legjobb töréstesztjét produkálta az Alfa MiTo
Az Alfa Romeo MiTo megkapta a kiváló, ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén, és ezzel kategórájának első helyére került a biztonság terén.
2008.12.02 08:40ma.huA „legsportosabb mini” 36 pontos eredményt ért el a maximális 37-ből, és ezáltal a kategória legbiztonságosabb autója lett. A MiTo kiemelkedő (és alapáras) biztonsági felszerelésének köszönhetően a kategória legjobb minősítését kapta az EuroNCAP új tesztjén, amelyen az autók első üléseinek biztonságát vizsgálják az ostorcsapás elleni védelmében.
Az EuroNCAP kiadott közleménye szerint - „Az Alfa Romeo MiTo utascellája stabil maradt az ütközés következtében, és az „A” oszlop is csupán négy millimétert mozdult el hátrafelé. Az első utas védelme kiválóra vizsgázott a test minden téren. Mind a vezetőt, mind az első utasát jól rögzítette a kettős övfeszítő rendszer, a térdlégzsákok pedig védelmet nyújtottak a térdeknek és a combcsontoknak. Az Alfa Romeo ugyancsak demonstrálta, hogy a különféle testfelépítésű, más-más üléspozícióban elhelyezkedő utasoknak egyaránt megfelelő biztonságot ad.”
A MiTo fejlesztése során alapvető szempont volt, hogy az autó maximálisan teljesítsen az aktív és passzív biztonsági vizsgálatokon. Ennek érdekében a legkifinomultabb elektronikus berendezésekkel látták el a dinamikus biztonság elérésére, úgy mint: a D.N.A. járműdinamikai szabályzórendszer (nem kikapcsolható), amely szabályozza a motort, a kormányzást, a felfüggesztést és a váltóművet, így a vezetési stílusnak megfelelően háromféle – sportos autózásra Dynamic, városi vezetésre Normal, rosszidő esetére All Weather - beállítást tesz lehetővé.
Emellett olyan fontos funkciókat szabályoz, mint a dombsegéd, a kipörgésgátló, a vészfék-asszisztens, az MSR (motorfék-nyomaték szabályzás, ami csúszós úton megakadályozza a kerekek blokkolását hirtelen gázelvételkor), a DST (dinamikus kormánynyomaték szabályzás), valamint az önzáró differenciálmű szerepét betöltő Q2 elektronika. Ezen rendszerek garantálják az autó biztonságos útfogását minden helyzetben.
Az Alfa Romeo MiTo-t több ezer órányi virtuális szimulációval 16 hónap alatt sikerült kifejleszteni, prototípusok segítsége nélkül. A virtuális tervezést követően a Mirafiori gyárban legyártott típuson kétszáz tesztet végeztek a részegységeket és az alkatrészeken, több mint száz G-szán kísérletet és több mint nyolcvan töréstesztet hajtottak végre.
A legjobb eredmény elérése érdekében a tervezők az összes lehetséges balesettípust elemezték: frontális és oldalütközéseket, borulásokat és a hátulról történő ütközéseket. A vizsgálatoknál számításban vették a különböző ütközési sebességeket, az eltérő formájú akadályokat és a különböző fizikai adottságú utasok védelmét.
Az új modell a passzív biztosonság terén is kiváló védelmet nyújt. Az alapfelszereltség részét képzi a hét légzsák (kettő közülük többfokozatú), valamint a hárompontos, előfeszítővel és överő-határolóval is felszerelt biztonsági öv és az ostorcsapás-effektus ellen védő, önbeálló S.A.H.R. fejtámla is.
Emellett a karosszéria is fontos szerepet játszik a bent ülők védelmében: a motorháztető, az ajtók, a műszerfal-merevítő, az ülések és a kormányoszlop tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek ezen elemek viselkedésére egy baleset során.
A preventív biztonság terén a MiTo állandó menetfényt kínál, amely megfelel a 2012-ben életbelépő szabályozásnak. A LED-es hátsólámpák a hagyományos izzóknál nagyobb fényerőt és biztonságot nyújtanak.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 1:30 Bűnügyi felügyeletet rendelt el két diósgyőri futballszurkolóval szemben a bíróság
- 0:30 Újabb szankciókat jelentett be Irán ellen a brit, az amerikai és a kanadai kormány
- 23:30 A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja
- 22:30 Hernádi Zsolt: a Mol operációs és stratégiai szempontból is jelentős eredményeket ért el 2023-ban
- 21:30 Europol: georgiai állampolgárokat tartóztattak le értékes régi orosz könyvek ellopása miatt
- 20:34 Lemondott a korrupcióval meggyanúsított ukrán agrárminiszter
- 20:31 Ökölvívó Eb - Virbán Gábor és Kovács Richárd is bronzérmes
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06