"Aprócska" öröm

2009-től kapható a megújult Citroën C1

A Citroën C1 2005 júniusában történt bevezetése óta világszerte több mint 310.000 vásárló szívét hódította meg, ez év végén pedig új formájában mutatja meg magát.

2008.11.04 12:40ma.hu

A fürge, dinamikus és ügyes C1 könnyen kezelhető autó, amely gyorsan nélkülözhetetlenné teszi magát. Újító koncepciója, amely az apró, gazdaságos, környezetkímélő városi autó ötletét valósítja meg, tökéletesen beleillik a Citroën alkotó stratégiájába. Ez a stratégia egyébként a C1-gyel máris sikert aratott, hiszen a modell a "lényegre törő " kisautók kategóriájában a legjobb osztályzatot kapta abban az ügyfélelégedettségi kutatásban, amelyet a J.D. Power and Associates és az Automobile Magazine végzett az idén Franciaországban. 2005 júniusában történt bevezetése óta világszerte több mint 310.000 vásárló szívét hódította meg, ez év végén pedig új formájában mutatja meg magát.

Miközben a sikerét megalapozó ütőkártyákat is megőrzi – kompakt, vonzó és játékos forma, kiváló úttartás, kompromisszumok nélküli biztonság és magas minőségi színvonal –, a C1 most még kifejezőbb, új orr-résszel és markánsabb körvonalú lökhárítóval büszkélkedhet. Ezzel párhuzamosan rendkívül alacsony fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával is kitűnik: az 5 fokozatú manuális váltóval szerelt 1.0i 68 LE-s benzinmotor fogyasztása vegyes ciklusban 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 106 g/km.

Motorkínálatának köszönhetően a C1 ugyanolyan otthonosan mozog a városban, mint a forgalmas utakon. A motorok biztosítják ugyanis számára a többféle felhasználáshoz szükséges teljesítményt. Ráadásul, az autó kis súlyával társulva ezek a motorok alacsony fogyasztási értékeket szavatolnak. Az 1.0i 68 LE-s benzinmotorral a C1 példát állít a környezetvédelem terén, hiszen az autó vegyes ciklusban csak 4,5 litert fogyaszt 100 km-en, CO2-kibocsátása pedig 106 g/km (5 fokozatú manuális váltóval).

A C1 természetesen megtartotta a sikerét megalapozó ütőkártyákat: valóban kiemelkedő menettulajdonságok, magas szintű biztonság, a városi élethez igazodó méretek, valamint mérsékelt vételi és használati költségek.


Az első változathoz hasonlóan az új C1 is követi a Citroën stratégiáját, melynek értelmében kompaktgépjármű-kínálatában különböző stílusú és koncepciójú modelleket vonultat fel. Ezért a márka új vonásokkal, két különböző stílusban újítja meg a C1-et. Egy 3 ajtós változatot kínál azok számára, akik főként az első üléseket használják, és egy 5 ajtós változatot a négyszemélyes utak által támasztott gyakorlati igények kielégítésére.

A C1 utastere több fejlesztésen esett át, különösen a belső harmóniák terén. Két új szövetkárpit - melyek uralkodó színe a sötétkék és a bordó - visz életet és eleganciát az utastérbe. Országtól függően egy harmadik kiviteli szint egészíti ki a modellválasztékot - bőr és alcantara kárpittal -, és fokozza belső kifinomultságát. Ez a kiviteli szint bőrbevonatú kormányt és sebességváltógombot is magában foglal, valamint csillogó fekete díszítőelemeket a sebességmérő, a fordulatszámmérő, a műszerfali szellőzőnyílások körül, illetve az ajtókilincsek díszítéseinél. Ennél a kiviteli szintnél a klímaberendezés, a könnyűfém keréktárcsa és a CD-audiorendszer a szériafelszereltség részét képezi.

A középkonzol alatt elhelyezett kezelőszerv feliratozása a teljes modellkínálatnál immár egyszerűbben leolvasható és korszerűbb. Végezetül, a nagyobbra nyitható kalaptartó a csomagtartó optimális hozzáférhetőségét teszi lehetővé.

A 3,43 m hosszú, 1,63 m széles és 1,47 m magas C1 a városi forgalomban ideális, fürge, kompakt gépkocsi. A C1 négy teljes értékű üléssel rendelkezik, és nagy helykínálatot biztosít utasainak, ami a gépkocsi külső méreteit tekintve igazi adunak számít. Elöl a könyökmagasságban mért szélesség (1,38 m) és a nagy belmagasság (0,87 m) jelentős mértékben hozzájárul az utasok kényelméhez. A hátul ülő utasok bizonyára nagyra értékelik majd a lábteret és a tetőmagasságot (0,84 m). A C1-ben ezen felül 12, a műszerfalba, a középkonzolba és az ajtókba beépített rakodóhely is található. E rakodóhelyeknek köszönhetően minden azonnal a vezető és az utasok keze ügyébe esik.


A C1 menettulajdonságai városi közlekedésben és országúton egyaránt meggyőzőek. A gépkocsi futóműve kiváló úttartást biztosít, hatékonyan növelve az aktív biztonságot. A C1 által kínált egyéb biztonsági szolgáltatások is kiemelkedő színvonalúak. A hűtött első tárcsafékek, az ABS, a REF (elektronikus fékerőelosztó), a CSC (Cornering Stability Control, amely kanyarodás közben történő fékezésnél biztosítja a gépkocsi iránytartását), valamit a vezető- és utasoldali légzsák az első kiviteli szinttől a szériafelszereltség részét képezi.

Az ügyfelek sokféle igényének kielégítésére a C1 benzines vagy dízel változatban, illetve mechanikus váltóval vagy 5 fokozatú robotizált SensoDrive manuális váltóval is kapható, így teljes körű és a szegmensben ritka kínálatot szavatol.

A HDi dízelmotor teljesítménye 4000 ford./perc fordulatszámon 40 kW, nyomatéka pedig 1750 ford./perc fordulatszámon 130 Nm. 4,1 l/100 km-es vegyes fogyasztásának és 109 g/km CO2-kibocsátásának köszönhetően ezt a motort kis étvágya teszi különlegessé. A motor ötfokozatú manuális váltóhoz csatlakozik.

Az 1.0i 68 LE-s benzinmotor rendkívül rugalmas használatot kínál, gyorsulása határozott és lineáris. 6000 ford./perc fordulatszámon 50 kW teljesítményt ad le és 3600 ford./perc fordulatszámon 93 Nm-es nyomatékot kínál. Ez az erőforrás rendkívül gazdaságos, hiszen vegyes fogyasztása mindössze 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig szintén mérsékelt, kilométerenként mindössze 106 g az 5 fokozatú mechanikus váltóval szerelve (és 107 g/km az 5 fokozatú SensoDrive robotizált manuális váltóval). Ez a benzinmotor 5 fokozatú mechanikus váltóhoz vagy 5 fokozatú robotizált SensoDrive manuális váltóhoz csatlakozik.

Aránylag alacsony vételárán felül a C1 fenntartása sem kerül sokba, kis fogyasztásának és az alacsony javítási költségeknek (a dízelmotor esetében a szervizperiódust 30 000 km-ben határozták meg), valamint annak köszönhetően, hogy az alkatrészek megóvása és a javítási idő lehető legnagyobb mértékű lerövidítése érdekében behatóan foglalkoztak a kis sebességnél bekövetkező koccanásokkal.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.