Bio, hibrid, LPG...
A Citroën számos technológiát bevet a környezetvédelem érdekében
Ütős kínálat a bioüzemanyagok terén, bioüzemanyag és benzin-LPG üzemű változatok, valamint új generációs hibrid technológia. Ezeket egyaránt kínálja a Citroën a környezetkímélés és a hatékonyság érdekében.
2008.10.28 13:09ma.huA CO2-kibocsátás mérséklése és a megújuló energia használatának elősegítése érdekében immáron a Citroën választékának összes HDi-motorja képes akár 30% biodízelt tartalmazó üzemanyaggal működni.
Egyes országokban, többek között Brazíliában a C3, a C4 és a Xsara Picasso BioFlex változatait, melyek E85 szuperetanollal üzemelnek (85% etanol és 15% szuperbenzin), szintén forgalmazzák. E modellek környezetvédelmi mérlege is figyelemre méltó, mivel az előállításra és felhasználásra vetített CO2-kibocsátás akár 40%-kal csökkenthető.
A Citroën bioüzemanyag és benzin–LPG üzemű változatokat is kínál a C3, a Berlingo First és egyes országokban a C4 Picasso esetében. Ezek a gépjárművek elsődlegesen földgázzal működnek, ami a benzinhez képest alacsonyabb CO2-kibocsátást (kb. 18%-kal), s mindemellett mérsékeltebb részecske-, kén-, benzol-, ólom- és egyéb káros melléktermék-kibocsátást eredményez.
Az új dízel hibrid hajtáslánc felépítését, melyet a Világkiállításon a Hypnos tanulmányautón mutatnak be, a hátsó tengelynél elhelyezett villanymotor teszi különlegessé. Ez az egyszerű és innovatív elrendezés optimálissá teszi az autó dinamikus viselkedését és meghajtását, miközben rendkívül mérsékelt fogyasztást és kibocsátási értékeket biztosít számára (a Hypnos esetében 4,5 l/100 km és 120 g/km CO2). Ezen felül „hosszabb idejű” teljesen elektromos üzemmódot tesz lehetővé, méghozzá a legnagyobb csöndben.
Erőteljes gyorsításkor és azonnali nagy nyomatékszükséglet esetén a „boost” funkció kapcsolja össze a termikus motor és a villanymotor nyomatékát, így az autó kiváló teljesítményre képes, a fogyasztás emelkedése nélkül. Rossz tapadási viszonyok vagy hirtelen gyorsítás esetén pedig az autó négykerék-meghajtásra vált át: a villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a termikus motor pedig az elsőket. Bekapcsolt négykerék-meghajtás esetén a vezető az erőteljesebb meghajtás előnyeit élvezheti. Ezt az új hibrid technológiát használják majd a Citroën-gyártmánycsalád eljövendő tagjainál.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 17:40 A leendő északmacedón miniszterelnök az ország régi nevét akarja használni
- 17:00 Izraeli miniszter: erkölcsi vakság és történelmi bűn Izrael vezetőinek elítélése
- 16:39 A belgiumi Genti Egyetem megszakítja a kapcsolatokat három izraeli intézménnyel
- 16:35 A Nemzetközi Büntetőbíróság főügyésze elfogatóparancs kiadását kérte az izraeli miniszterelnök és a Hamász ellen
- 16:32 Engedélyt kapott Julian Assange, hogy fellebbezést nyújthasson be amerikai kiadatása ellen
- 16:31 Az iráni elnök és az iráni külügyminiszter is meghalt a vasárnapi helikopterbalesetben
- 15:38 A Nílus egy mára eltűnt mellékága segíthetett a piramisok megépítésében
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06