Nem kacsa!

Rengeteg újdonsággal áll elő a Citroen

Már megszoktuk, hogy az ősz beköszöntével minden gyártó előáll legfrissebb modelljeivel. Nem tesz másképp a Citroen sem: itt az új C4, az új benzinmotorok, a C1 HDi, a C4 Elit limitált széria, új választék a C6-ban és új árak a C4 Picasso-családban. Írásunkban bemutatjuk a most megjelent újdonságokat.

2008.10.06 18:00ma.hu

A dinamikusan gazdaságos VTi 120

A korábbi 1.6i 16V motorhoz képest az új VTi 120 motor teljesítménye nagyobb, ami többek között a szívási fázis optimális kezelésének köszönhető, így a nagyobb erőt kisebb fogyasztással és CO2-kibocsátással párosítja. Az 1598 cm3 hengerűrtartalmú C4 VTi 120 6000 ford./perc fordulatszámon 88 kW (vagy 120 LE CEE) teljesítményt ad le. Maximális nyomatéka 4250 ford./perc fordulatszámon 160 Nm. Tulajdonságainak köszönhetően határozottan kényelmesebb vezetést kínál, és folyamatosan nagy motornyomaték áll rendelkezésre. A 2500 és 5750 ford./perc közötti tartományban a maximális nyomaték 90%-a vagy annál több is rendelkezésre áll. Az 5 fokozatú kézi sebességváltóhoz kapcsolt motor vegyes fogyasztása 6,7 l/100 km (CO2-kibocsátása: 159 g), ami a leváltott, korábbi motorhoz képest 6%-os csökkenést jelent.

THP 150: a teljesítmény, az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nagyszerű szintézise

A közvetlen benzinbefecskendezésnek és a turbófeltöltő alkalmazásának köszönhetően az új THP 150 motor egyszerre nyújt magas szintű teljesítményt és alacsony fogyasztást. Az új megoldás 5800 percenkénti fordulatszámon 110 kW (150 LE CEE) legnagyobb teljesítményt ad le. A maximális nyomaték 1400 ford./perc fordulatszámtól 240 Nm, és az érték egészen a 4000 ford./perc tartományig állandó marad. Ez a tulajdonság a HDi családba tartozó dízelmotorokéhoz hasonlóan kellemes vezetést garantál az alacsony és a magas tartományokban, annál is inkább, mivel a 156 Nm-es nyomaték már 1000 ford./perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új 6 fokozatú sebességváltóval (MCM típusú váltó, a BMP6 váltóéval azonos szerkezettel) összekapcsolt motor vegyes ciklusú fogyasztása 6,9 l/100 km (CO2-kibocsátása 164 g/km), ami majdnem 10%-os csökkenést jelent az előző erőforráshoz képest.

Elsőként a megújult C4-esben az új benzinmotorok

Az először 2004 novemberében bemutatott Citroën C4 most nemcsak benzinmotorjaiban, de külsejében is megújult, ami leginkább az orr-részen és belső kialakításban fedezhető fel. Az új C4 ötajtós és kupé változatai erőteljes stílust, dinamizmust és eleganciát sugároznak. Új lökhárítója egyetlen légbeömlőt foglal magában, amely egybeolvad az új, domború motorháztetővel. A motorháztető egyszerre kerekded és izmos formája erőt, robusztusságot sugall, valamint jobb útfekvést kölcsönöz az autónak. A dupla nyilazással díszített hűtőrács új hajlatai, melyeket az új C5 inspirált, tovább emelik az összkép eleganciáját. A különösen a csúcsváltozatok első ködfényszóróinak buráin alkalmazott krómozott díszítések még egy csipetnyi eleganciával gazdagítják az összhatást. A túlnyúlások nélküli hosszúság mintegy 15 mm-rel nőtt, így az ötajtós változat hosszúsága immáron 4,275 m, a kupéé pedig 4,288 m. Ezzel párhuzamosan a belső kialakítás is továbbfejlődött. Változtak a burkolatok, néhány kárpitelem szemcsézése, és a fordulatszámmérő a műszerfal közepére került.


Elit limitált széria csábítja a megújult C4 első vásárlóit

A C4 Elithez – elnevezéséhez méltón – elit felszereltség tartozik. A modell 1.4-es motorral szerelt, az Image kivitelhez képest metálfénnyel, színre fújt műanyag elemekkel, plüsskárpittal, oldal- és függönylégzsákkal is gazdagabb – és mindössze 29.000 Ft-tal kerül többe, mint az Image kiviteli szint! Pack csomagos változatában ezen felül Bluetooth® CD-s rádió, automata klíma és könnyűfém felni is található.

C4 Picasso és Grand C4 Picasso új benzinmotorral alacsonyabb áron

Az új modellév új árakat hoz a népszerű egyterűnél: a modell presztízsének megőrzése végett alacsonyabb kedvezményekkel társított alacsonyabb listaárak csábítják az érdeklődőket. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso is megkapja az új benzinmotorokat. Ráadásul az új 1.6 literes benzinmotoros modellekre kedvezőbb regisztrációs adó fizetendő, így a C4 Picasso induló árai kifejezetten vonzóak: csaknem 500 ezer forinttal alacsonyabbak az eddiginél.

C1 végre HDi motorral is

Régi elvárásnak eleget téve végre megérkezett a dízelmotor a legkisebb Citroënbe: az 54 lóerős HDi egészen biztosan jól fogja terelni a C1-est, amely Comfort és Profi Comfort felszereltségi szinteken kapható. A motor vegyes fogyasztása mindössze 4,1 l/100km, károsanyag kibocsátása 109g/km. Az új motorváltozatnak a C1 Profit, azaz a kishaszonjárművet keresők örülnek igazán.

C6 2.2 HDi már automataváltóval is

A márka előkelő zászlóshajója is új változattal bővült. Az újrapozícionálás legfontosabb eleme, hogy az automataváltó mostantól a 2.2 HDi motorhoz is társulhat, ami elérhetőbb áron kínál irigylésre méltó vezetési kényelmet. A megújult, Business névre keresztelt, középső felszereltségi szinten már szériatartozék a bőrkárpit és a navigációs rendszer. A kínálat csúcsán továbbra is az Exclusive szint áll, a tőle megszokott teljes körű felszereltséggel.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.