Limitált McLaren széria készül

150 darabot tervez a Mercedes a McLaren Roadster 722 S-ből

A nyitott autózás látványos távlatait tárja fel az új Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S. A különleges modell azonban csak igen korlátozott mennyiségben kerül az igazán szerencsés és tehetős megrendelőkhöz.

2008.10.29 09:25ma.hu

Teljesítménye 478 kW/650 LE, százra gyorsulási ideje 3,7 másodperc, csúcssebessége 335 km/óra, felülmúlva az eddig mércének számító SLR McLaren Roadstert is. Mindkettőnek nagy sebességet álló, teljesen elsüllyeszthető karbonteteje van, ezért nagyfokú biztonság és merevség jellemző rájuk. Nagyobb teljesítménye mellett még dinamikusabb futómű-hangolást és tovább tökéletesített aerodinamikát kínál az új SLR McLaren Roadster 722 S, ám rendkívüli képességei ellenére nem kíván megalkuvást utasaitól a kényelem és a mindennapi használhatóság terén. Hangsúlyosan sportos, minőségi berendezésével és közvetlenül érzékelhető versenysport-génjeivel az igényes autórajongókat hozhatja lázba a 150 darabosra tervezett sorozatban készülő kocsi.

Az új SLR Roadster 722 S modellváltozattal az olaszországi klasszikus versenyen, a Mille Miglián 1955-ben elért történelmi győzelemnek állít emléket a Mercedes-Benz – e siker a legendás Stirling Moss és navigátora Dennis Jenkinson nevéhez fűződik, autójuk pedig a 722-es rajtszámú Mercedes-Benz 300 SLR volt. A Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S az ötvenes évek SLR versenysport-modelljeinek mítoszát folytatja, mai technikával.

Az SLR Roadster 722 S szíve az 5,5 literes V8-as, kompresszoros motor, amelyet kézzel szerelnek össze az affalterbachi Mercedes-AMG motorműhelyben. Ez a gázpedálra élénken reagáló, nyomatékos, összetéveszthetetlen V8-as hangon szóló gép 478 kW/650 LE teljesítményt és 820 Nm nyomatékot bocsát rendelkezésre (összehasonlításul: az SLR McLaren Roadster adatai 460 kW/626 LE, 780 Nm). Sportossága nagyfokú mindennapi használhatósággal párosul.


Ehhez a teljesítményhez és nyomatékhoz illesztették a Mercedes-Benznél kifejlesztett ötfokozatú automatikus váltóművet. A vezető kétféle váltási karakterisztika közül választhat, és lélegzetelállító dinamikában részesül: százra 3,7 másodperc alatt katapultálja magát az autó, 200-ig 10,6 telik el, a csúcssebesség pedig 335 km/óra, ami a legnagyobb a sorozatgyártású roadsterek világában.

Jól illik a 722 S rendkívüli képességeihez a teljesen lesüllyeszthető vászontető, amely harmonikus egységet képez a karosszéria lendületes vonalaival. A karbonhatású szövet mindenféle időjáráshoz megfelel, és roadstertől szokatlanul nagy, 335 km/órás sebességet enged meg. A jó hangszigetelés jóvoltából bőven 200 fölött is halkan lehet beszélgetni.

A tető félautomatikusan, tíz másodperc alatt nyílik és csukódik, tehát egyszerre felel meg a komfortigényeknek és az autó purista jellegének. Nyitáskor csak a szélvédőnél kell kioldani a reteszt, a többi már elektromosan megy. Az első alumíniumrész hatásosan akadályozza meg a felpúposodást nagy tempónál.


Az új 722 S műszakilag a Mercedes-Benz, illetve Formula 1-es partnere, a McLaren tapasztalatára épít. Karosszériája, két alumínium-motortartót leszámítva, teljesen szénszálas anyagú, ami kivételes jelenséggé teszi a nagyteljesítményű sportkocsik között. Súlya kicsi, energiaelnyelő képessége kiváló, csavarásállósága felülmúlja valamennyi nyitott autóét. Ezáltal olyanok a menettulajdonságai, mint a csukott szuper-sportkocsiké. Biztonságról acéllal erősített szélvédőkeret és két fix bukócső gondoskodik. Ezeket adaptív légzsákok, térd- és oldallégzsákok, övfeszítők, valamint guminyomás figyelő rendszer egészítik ki.

Kristályos antimon-szürke fényezésével különösen plasztikus hatást kelt a 722 S. Szénszálas szerkezetéhez jól illenek a motortető feketére festett rácsai, valamint a palládium-szürke első és hátsó lámpakeretek.

Belül a kiváló oldaltartású sport-kagylóülések bőr és Alcantara huzatának vörös díszöltése, a fejtámlákba préselt 722 S embléma és vörös biztonsági övek jelzik az autó nem mindennapi státuszát. A gyakran használt kezelőszerveket, mint a váltó- és kézifék-kart, nedvszívó vadbőrrel vonták be. Az utastérben is bőséggel alkalmazott karbon egyszerre utal a teljesítményfilozófiára és a purista jellegre.

Az alapfelszerelésbe többek között kétzónás klímaberendezés, BOSE hangrendszer, multifunkciós, váltóbillentyűs sportkormány, valamint navigátoros, CD-rádió tartozik. A 150 darabra korlátozott kis sorozatú autót a McLarennél, Wokingban állítják össze kézi munkával, és 2009 januárjától adják át az ügyfeleknek.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.