Az RX8 nem egy szokványos sportautó

Az új Mazda RX8 nem csak villámgyors

Az új Mazda RX-8 egy igazi sportautó. A gyártó forradalmi koncepciókkal, kétrotoros Wankel-motorral, csábító külsővel, négy ajtóval és négy felnőtt számára is elegendő belső térrel álmodta meg a nem szokványos sportautót.

2008.05.20 14:01ma.hu

És valóban: egyetlen más modell, – amely hűtőrácsán az ötszögletű jelvényt viseli – sem fejezi ki olyan tisztán a Zoom-Zoom filozófiát, mint ez. Az új RX-8 a Mazda jövőbeli sportautó-technikáját testesíti meg – sportos és funkcionális, ám soha nem unalmas. Az RX-8 formájában a Mazda az "igazi" négyülésesek új kategóriáját alkotta meg a sportautók szegmensében. A hátsó üléseket nem csupán kisgyerekek számára tervezték, hanem elegendő helyet és kényelmet biztosítanak két felnőtt számára, még a hosszabb utazások alkalmával is.

A sportosság és a funkcionalitás e különleges kombinációja kompromisszumok nélküli sportgéppé teszi a Mazda RX-8 modelljét. Mindennapi praktikumával, egyedi motortechnikájával és forradalmian új, középről nyíló ajtórendszerével a Mazda RX-8 egy olyan sportkocsi, amely a megszokott szedán és kupé modellek nagyteljesítményű változatait veszi célba.

Az új Mazda RX-8 szíve egy új fejlesztésű Wankel-motor, a RENESIS. Az elnevezés önmagában jelképezi a "forgódugattyús motor (Rotary Engine) Genezisét" és a RENESIS forradalmian új forgódugattyús technikáját, amely a magas teljesítményszintet a kedvező üzemanyag- fogyasztással és az alacsony kipufogógáz-emisszióval ötvözi. A Mazda RX-8 a klasszikus sportautós esztétikumot a legfrissebb motortechnikával egyesíti.

A külső formavilág, amelyet a Mazda formatervezői az "atletikus feszültség" jelzővel illettek, Japánban, a Formatervezési Központban készült, ahol azonban az európai design-befolyás is jól érvényesülhetett. Rövid túlnyúlásaival, feltűnő kialakítású sárvédőivel és lökhárítóival, illetve a motorháztető egyéni vonalaival a Mazda RX-8 megjelenésében sem hagy kétséget teljesítménye felől. A forgódugattyú formája az új Mazda RX-8 fő design-elemeinek egyike. Rotor formájú domborulat díszíti a motorháztetőt, amely a kíváncsi szemlélő számára jelzi, milyen motor rejtőzik alatta, míg az első fejtámlák és a hátsó ködlámpa szintén forgódugattyú-motívumot mintáznak.

A középről nyíló ajtók régi hagyományokra tekinthetnek vissza. Napjaink egyeduralkodó elrendezésével szemben számos előnyt kínálnak és eredetileg azért vezették be, hogy egyszerűbb bejutást biztosítsanak a hátsó ülésre. Majdnem negyven, a design-archívumban eltöltött esztendő után a Mazda innovatív módon, Freestyle név alatt újra bevezette ezt az ötletes koncepciót. Az új fejlesztésű ajtókonstrukció az ajtókban elhelyezett, függőleges acélcső-merevítéseket tartalmaz, amelyek az ajtók zárt állapotában egyfajta B-oszlopként szolgálnak, és biztosítják a karosszéria oldalsó részének szükséges stabilitását.

Jelenleg 192 és 231 lovas modellekkel dolgozik az RX8, és kétségünk sem lehet afelől, hogy egyik járgány sem marad le a piros lámpánál. 6 másodperc körül már százon van az erősebb paripa, és 235 km/h –ig meg sem áll, ha úgy akarjuk. Úgy akarjuk?

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.