Miklós már nem az a Miklós...

Száműznék a Mikulást a felbőszült német katolikusok

Mikulásmentes övezet kialakítására szólít fel egy katolikus segélyszervezet Németországban, mert megelégelte, hogy reklámfigurának használják Szent Miklós "utódát", akihez ráadásul nem sok köze maradt.

2010.10.08 07:52MTI

A Bonifatiuswerk nevű szervezet szerint a Mikulás a reklámipar szülötte, hogy minél több árut lehessen eladni és "a fogyasztói társadalom képviselője". Mindemellett alig van köze a történelmi alakhoz, Szent Miklóshoz, aki a gyerekek védelmezője, a szükséget szenvedők segítője, és - mint a szervezet honlapján olvasható - "azt példázza, hogy legyünk kedvesek, gondoljunk szomszédainkra és ajándékozzunk boldogságot."

A mikulásmentesítési kampányhoz csatlakozott több német közszereplő.

"Szent Miklós belső gazdagságot akar adni a gyermekeknek, nem pedig a sóvárgást szítani bennük az anyagi javak iránt" - mondta a kezdeményezéssel egyetértőn Nina Rügen tévés személyiség.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.