Nő a vásárlói tudatosság

Az ár és összetevők alapján választ kozmetikumot a magyar nők többsége

A vásárlói tudatosság az életkorral párhuzamosan növekszik a magyar nők körében.

2015.12.29 05:30MTI

A magyar nők 83 százaléka ár alapján választ kozmetikumot. A második döntő szempont 72 százalékuknál, hogy milyen alapanyagokból készült a termék - derül ki a német CD kozmetikai termékeket gyártó cég és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.

Az MTI-hez hétfőn eljuttatott összegzés szerint a vásárlói tudatosság az életkorral párhuzamosan növekszik a magyar nők körében. A 19-29 éves korosztálynak csak 55 százaléka figyel oda a termékek összetételére az átlag 72 százalékkal szemben. A 30-39 éves generáció hozza az átlagot, a 40-49 évesek körében viszont már 81 százalék számára fontos vagy nagyon fontos döntési szempont az összetétel.

A válaszadók 76 százaléka állítja, hogy elolvassa az összetevők listáját a csomagoláson. Azok, akik nem olvassák el a listát, azért nem teszik, mert vagy nem értik a latin elnevezéseket, vagy nem érdekli őket ez az információ.

A felmérés rámutatott arra is, hogy a megkérdezetteket legkevésbé (30 százalék) a csomagolás érdekelte, ezt követte 50 százalékkal a márkanév.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.