GVH

Ki sem írta az apró betűket - 50 millióra bírságolták a Providentet

Elhallgatta a pénzvisszafizetés kedvezményét népszerűsítő kampányában az akció lényeges részleteit, ezért 50 millió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Provident Pénzügyi Zrt.-t.

2013.05.22 16:35Havariapress

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Provident Pénzügyi Zrt.-t, miután megállapította, hogy a vállalkozás tisztességtelen gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, amikor pénzvisszafizetési kedvezményét népszerűsítő kampányaiban nem tájékoztatott az akcióban történő részvétel lényeges elemeiről. A Provident szerint szabályszerűen, a törvényi kötelezettségeknek és a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelően jártak el, és megvizsgálják a jogorvoslat lehetőségét a GVH határozatával szemben.

A GVH az MTI-nek szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a bírság összegének magállapításakor súlyosbító tényezőként értékelték egyebek között azt, hogy a Provident több mint két évet átfogó (bár nem teljesen folyamatos), többféle kommunikációs eszközt is felhasználó kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a 13 vizsgált akció közben.

A pénzügyi vállalkozás 2010. március 10. és 2012. április 30. között 13 különböző akciójában népszerűsítette pénzvisszafizetési kedvezményét. Az akciók keretében a Provident azt ígérte, hogy azoknak az ügyfeleinek, akik a teljes futamidő alatt a kölcsönszerződésben meghatározott ütemezés szerint - azaz hetente - pontos összegben fizetnek, a kölcsönszerződés végén visszafizet egy- vagy kétheti, illetve egyéb összegű törlesztő részletet.

A tájékoztatások zöméből azonban kimaradt az a fontos körülmény, miszerint abban az esetben, ha a fogyasztók a kölcsön futamideje alatt élnek a teljes vagy részleges előtörlesztés lehetőségével, nem kaphatják vissza a meghirdetett törlesztő részletet, miközben a fogyasztók nagy része él az előtörlesztés lehetőségével.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a fogyasztók azzal sem lehettek tisztában, hogy a vállalkozás minden túlfizetést - az ügyfél szándékától függetlenül - előtörlesztésnek tekint, amely ugyan a fogyasztók számára jellemzően kamatkedvezménnyel jár és díjmentes, azonban erről egyik reklámeszközön sem tájékoztatja a fogyasztókat, így a vizsgált tájékoztatások alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

A Provident erre reagálva közölte: a Versenyhivatal eddig egyetlen alkalommal sem szabott ki bírságot a cégre, és meggyőződésük, hogy a vállalat - ahogy korábban is mindig - szabályszerűen, a törvényi kötelezettségeknek és a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelően járt el.

"Álláspontunk szerint ügyfeleink egyértelmű és teljes körű tájékoztatást kaptak a GVH által vizsgált promóció részleteivel kapcsolatban, mellyel célunk éppen az volt, hogy ezekben az akciókban a szerződésüket maradéktalanul teljesítő, pontosan fizető ügyfeleket ismerjük el. Mindez egyébiránt szerződésben foglalt alapkötelezettsége is ügyfeleinknek" - írja a cég.

A Provident a hosszú vizsgálat során mindvégig teljes mértékben együttműködött a hatósággal, következetesen képviselve álláspontját a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelő kommunikációt illetően - közölte a cég, hozzátéve: a GVH döntését vitatják és a bírság mértékét méltánytalannak ítélik, ezért megvizsgálják a jogorvoslat lehetőségét a határozattal szemben.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.