Vírus, pole pozíció, izgamas futam, tomboló tömeg

Kamionos pályafutásának legkiemelkedőbb versenyét vívta Balázs szombaton

Az előző hétvégén az Oxxo Racing team egyéves születésnapját ünnepelte. A mulatság olyan jól sikerült, hogy Szobi Balázsnak még új vírust is sikerült beszerezni, ami kedd estére ágynak döntötte.

2009.05.26 08:04truckrace.hu

Szerdán már mentőt hívtak segítségül, mert fel sem tudott kelni, és sürgősen nekiálltak kúrálni, mert szombaton Misano-ban az Európa-bajnokságon kellett indulnia kamionjával. Az ügyeletes kiérkezve gyógyszerekkel tömte tele, és ágyba parancsolta, ahonnan csak pénteken kelt fel, így kis késéssel indultak Olaszországba.

A versenypálya közelsége – mint ahogy várható volt egy vérbeli versenyzőnél - gyógyhatásúnak bizonyult, mert Balázs már péntek este jobban érezte magát, és szombaton újult erővel vágott neki a köröknek. A szombati nap a szokásos kétszer 20 perces szabadedzéssel, a két ugyanilyen időtartamú időmérővel, és egy 12 körös kvalifikációs versennyel indult, melyet a kupafutam követett. A versenyek köreinek darabszáma a pályahossztól függően változik. Assen 9, míg Misano 12 körös, hisz az utóbbi egy jóval rövidebb –mindössze 3,5 km-es- aszfalt csupán.

Az első időmérőn még kis hőemelkedéssel vett részt Balázs, ami a jármű irányításában zavarta, és nem érezte tökéletesen az irányokat, ráadásul erre a pályára szimulátorral sem bírt készülni, mert ez a helyszín sajnos nincs benne az övében, ugyanis a Misano-i pályát 2007-ben átépítették MotoGP-re, és teljesen új a vonalvezetése. Ezek az eredményben is megmutatkoztak. A szabadedzésen a hetedik, ám az időmérőn csak a kilencedik helyre hozta fel magát, amit egy technikai hiba is tetézett, így 1 másodperccel rosszabb idő lett a végeredmény a valós idejénél.


Egy 20 perces szabadedzés alatt ezekkel a járművekkel, és gumikkal csak egy gyors kört tudnak menni a versenyzők, és ha ezt elszalasztják –mint ahogy az most Balázzsal is megesett- utána hiába próbálják erőltetni és tesznek meg mindent, képtelenség az elmaradt lehetőséget bepótolni. Maradt tehát a kilencedik hely a kvalifikációs futam rajtjához.

A versenyen óriási csatában pozíciókat szerzett és vesztett versenyzőnk, és a már-már stabilnak mutatkozó hely is az utolsó két körben egy technikai malőr folytán elúszott. Az üzemanyag rendszer motorhoz vezető magasnyomású csövének csavarja fellazult, a gázolaj pedig a bal hátsó kerékre folyt. Ez érdekes „többes”, -viszont nem valós- hibajelenségeket szimulált. Balázs úgy érezte, mintha a turbó hibásodott volna meg, valamint a hátsó differenciálművel is gond lenne, és ezt tetézné még egy bal hátsó kerék defekt is. Az aszfaltot pedig mintha jégre cserélték volna alatta.

A futamot befejezve beállt a park ferme-be, ami az óvást benyújtó versenyzők részére fenntartott hely, ha kifogást kívánnak emelni a másik kamionján talált valamilyen ok miatt. Próbált a helyére menni, de a monstrum érzékeny lelke megmakacsolva magát befejezettnek nyilvánította a versenyt, és tovább egy tapodtat sem mozdult. A kvalifikációs futamot így a nyolcadik helyen zárta, ami a cup race pole pozícióját jelentette számára.

Mint kiderült sem a turbó, sem a differenciálmű, de még a defekt sem volt valós probléma, csak egyetlen csavar gonosz tréfája volt mindez. A cup race-en Balázs teljesen egyedül indult az első helyről, így ő diktálta az iramot, és ez hatalmas lehetőséget jelentett számára, aminek nagyon örült mindenki. Csapatfőnöke utasítására tartani próbálta a helyét, és nem engedett senkit se maga mellé, sem pedig előzni, és az ívek megfelelő befutásával tartotta pozícióját. Repülő rajtos kezdés után vigyázva a sebességre diktálta a tempót a többiek részére, amit azok kénytelenek voltak felvenni.


A Misano-i pályán a célegyenes után van egy jobbos-balos kanyar. A jobbosba még befért Balázs, de a balosban az osztrák Markus Altenstrasser Renault által támogatott kamionjával hátulról beleszaladt Balázs gépébe, és ettől az felemelkedve megpördült és a mezőnnyel szemben landolt. Mindkét oldalról süvítettek mellette a monstrumok, míg ő fejét behúzva kamionját féltette az elrobogó erőgépektől, és egy esetleges újabb ütközéstől.

Miután a mezőny elviharzott Jobbágy Ákos csapatfőnök utasításra –mivel úgyis elbukta pozícióját- már csak kényszer, és nyomás nélkül folytatta a futamot, hogy tanulja, tapasztalja a pályát, és próbáljon minél többet lefaragni hátrányából amolyan örömautózás gyanánt. Balázs megfogadva az utasítást élete legnagyobb csatájába vettette magát, és ezt látva a tribün egy emberként üvöltve tombolt, mikor a cseh Frankie Vojtisekkel –aki szintén Renaulttal versenyez- mérkőzni kezdtek egymással, azután, hogy Balázs 5-6 versenyzőt maga mögé utasítva utolérte őt. Ekkor már ismét az első nyolcban volt kamionjával.

Ugyanezzel a versenyzővel nem először vívott nagy csatát, hisz a 2008-as Misano-i futamon ugyan fordított helyzetben –akkor Balázs volt elöl- már nyomás alatt tartották egymást. Idén azonban a cseh képtelen volt visszafogni Balázst, akivel az új kamion, és a kidolgozott technika harmóniája legyőzte a gyári fejlesztésű Renaultot. Versenyzőnk a cup race-t a hetedik helyen fejezte be, de ismét, -mint Assenben- az RTF bejelzett, és a 161,9 km/h sebesség túllépése miatt 25mp-es büntetéssel a kilencedik helyre csúszott vissza.


Összegezve Balázs nagyon jól érezte magát és élete eddigi legnagyobb csatájának tartja a szombati futamot. Érzi a kamiont, amely csodálatos dolgokra képes, komoly tudással lett megalkotva, és amelyhez a versenyzőnek még fel kell nőnie, de mindez hatalmas erőt is ad egyben, hogy jobbnál jobb eredmények elérésére törekedjen vele.

A szerelő fiúk ezúttal is rengeteget dolgoztak, javítottak, és gyorsan megfejtették a hibákat. Jó volt a kidolgozott taktika is, és ezeknek közösen köszönhető, hogy az Oxxo Racing versenyzője ezúttal is az első 10 közé sorolhatta magát. Misano-ban szerencsére csodálatos idő fogadta a csapatot, és egy felhő sem zavarta meg a versenyzőket, így Balázs az orvos utasításainak is eleget téve izzadt rendesen a fülkében, aminek köszönhetően mára a betegsége is egy rossz emlék csupán.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.