Turbógyilkos Assen-i pálya!

Második helyen a Hahn-Oxxo Racing a csapatbajnokságon!

Nagyon vegyesre sikeredett a vasárnapi versenynap Assen-ben! Bár a csapatbajnokságon második helyen végzett a Hahn-Oxxi Racing, örömük mégsem teljes.

2009.05.12 10:38Kádár Ildikó, ma.hu

Balázs az időmérő edzésen a hetedik helyről indult, ami többek közt annak is köszönhető, hogy a vasárnapi első szabadedzés után kielemezvén az autó adatait rájöttek, hogy az egyik kanyart egy technikai lehetőség megoldásával másképp is bevehetné, amivel értékes pár tizedet tudna nyerni a leggyorsabb körén - így a következő szabadedzésen ezt ki is próbálta, az elképzelés bejött, akárcsak a hetedik hely.

Az időmérő futamot minden technikai probléma nélkül a tízedik helyen fejezte be, innen indult a cup race-n. Bár, a versenyt a 9. helyen zárta - mégsem szerezhetett pontokat, ugyanis egy csoportos technikai hibának köszönhetően pár versenyzőt kizártak - köztük Szobi Balázst is.

Az mindenképp pozitív - mondja Balázs - hogy ezzel az új autóval sokkal jobban tudja követni az élbolyt, amíg tavaly az ő kamionja és az élenjárók között fényévnyi volt a különbség , ez most minimálisra csökkent. Persze, ez nem azt jelenti, hogy nincs a monstrumnak semmilyen hibája, hiszen még nagyon új, folyamatosan tesztelés alatt áll, és amíg tavaly a féktárcsa és gumicsere volt a megszokott - addig ez most a turbóra érvényes.

Az autó technikailag nagyon agresszívre sikeredett, nagyon jól kidolgozott - ám ez nem mindig jelent előnyt! Az MAN folyamatosan fejleszt - Balázs és Jochen meg folyamatosan tesztel. Többek között ennek is tudható be a sok turbó csere.


Összességében úgy Jobbágy Ákos, mint Szobi Balázs elégedett az első versenyhétvégével, ehhez természetesen hozzátartozik a csapatbajnoki második hely is. A pole pozíció elvesztése nagy érvágás Balázs számára, hiszen lehetősége lett volna még többet bizonyítani – de 9 versenypálya még hátra van, tehát ez irányú célja még megvalósulhat!

A szerelőgárda sem tétlenkedett a hétvége alatt, rengeteg javítanivalójuk akadt – emlékezzenek csak az 1200 kilós motor és váltó kiemelésére vagy a rengeteg turbó cserére. A kamion összes gyerekbetegsége előjön a versenyek során, amit ők megpróbálnak orvosolni, így minden egyes nap hajnali 4-5 -ig szereltek, hogy másnap reggel 8-kor kezdetét vehesse az újabb őrült száguldás a többtonnás monstrumokkal.

Balázs és Ákos ezúttal szeretne köszönetet nyilvánítani a szerelőknek emberfeletti munkájukért, kitartásukért és odaadásukért, amit a csapatért tesznek, mert segítségük nélkül nem valósulhatna meg az álom, hogy Szobi Balázs Magyarországot képviselhesse a Truck Race Európa-bajnokságon. Akiknek köszönetet mondanak a remek hétvégéért: Éder Attila, Samu Gábor, Juhász Lajos, Bakó Csaba, Pálmai Krisztina, Hujbert Attila, Freire Szilvia.


Két hét múlva jön az olaszországi Misano - a szerelők pakolnak és Magyarország helyett egyelőre a stuttgarti műhelybe mennek a kamion további fejlesztésének céljából, a szurkolók, érdeklődők meg várhatják az első beszámolót a magyar sport1, 2-s csatornán!


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.