Biogyapot kicsiknek és nagyoknak

A divatnak élünk, de lehet, hogy belehalunk...

A bio szócska fontosságát nem lehet figyelmen kívül hagyni. Már bele sem gondolunk, de a körülöttünk lévő növényi részekből előállított élelmiszerek és más készítmények rengeteg káros anyaggal érintkeznek, mielőtt eljutnak hozzánk.

2010.12.30 13:00napidoktor.hu

Miért jó a bio?

A rovarirtó szerektől, gyomirtótól, műtrágyától sem mentes termékek nem tesznek jót testünknek. Ha végiggondoljuk, hogy a gyapot – legyen az bármilyen – elégíti ki a fél világ rostigényét, rögvest érthető, miért van még nagyobb jelentősége ennek az apró szónak.

Nyers valóság

A hagyományos gyapot egyike a kémiailag leginkább károsított növényeknek. A mezőgazdasági vegyszerek 10 %-át, illetve a rovarölő szerek 25%-át szívja fel a termőföldeken. Ez több mint bármilyen más növény esetében.

mi azt jelenti, hogy egy pamut póló 1/3-át, míg a farmer 3/4-ét vegyszerek teszik ki. Ezeket a megdöbbentő adatokat súlyosbítja, hogy az Egészségügyi Világszervezet szerint évente a 20 000-et is meghaladja a halálesetek száma a fejlődő országokban, azok között, akik a gyapotültetvényeken dolgoznak.

Nyilvánvaló tehát, hogy ez ellen tenni kell.

Bio-bizonyítvány

A biogyapot termesztésénél a mezőgazdasági módszerek célja, hogy a talaj, amelybe elültetik a növényt vegytiszta legyen. Így a rajta termesztett gyapot és a betakarítást végző dolgozók egyaránt egészséges környezetben létezhetnek.

Tehát az ökológiai gazdálkodás hosszú távú következménye a bolygó fejlődésének fenntartása. Minden organikus terméknél, így a biogyapotnál is, hitelesíteni kell a folyamatot.

Meg kell határozni azokat a szabályokat, amelyek megengedettek a termesztés során. Így a világ bármely pontján értékesítik az adott terméket, biztos lehet a vásárló, hogy bio került a kezébe.

Megnyerő erő

Az organikus, vagyis természetes, vegyileg mentes gyapot termesztése az egész világ érdeke. Ezt ismerték fel a divatvilág gurusai. Összefogásuknak köszönhetően olyan piacvezető márkák álltak a „bio-ügy” mellé, mint a Nike, Levi’s, H&M, The Gap és a sor még folytatható.

Természetesen számos dizájner is sajátjának tekint a gyapot problémát. Munkájukkal tehát elindították a folyamatot, viszont most a fogyasztókon a sor, hogy meghozzák a helyes döntést.

Ahelyett, hogy a homokba dugnánk a fejünk, alaposan nézzünk körül, mert sem nekünk, sem a bolygónknak nem mindegy, miben akarunk trendinek látszani.

Tehát éppen itt az ideje, hogy felvegyük a zöld szemüvegünket és megtanuljunk azon át látni, és átlátni a dolgokat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.