Közvetlen kapcsolat a rajongókkal

Hosszú körmök az Apple mobiltelefonjain

Iphone alkalmazást ad ki a Nine Inch Nails nevű rock zenekar. Az amerikai zenészek szerint a közvetlen kapcsolattartás a rajongókkal az interneten és a mobiltelefonokon keresztül jövedelmezőbb, mint a kiadók hagyományos értékesítési módszerei.

2009.04.07 19:10ictpress

Trent Reznor az Apple mobiljával játszott egy fellépése előtt, amikor rájött, hogy a zenekarra várakozó rajongók éppen fényképeket készítenek róla és feltöltik a netre. A Nine Inch Nails énekese ezután a koncertek szüneteiben készített felvételeket kezdett közzétenni a Twitteren, ami rendkívül pozitív reakciókat váltott ki a rajongói körében, így végül egy saját iPhone alkalmazás kiadása mellett döntött.

A rajongók többek között üzeneteket és fotókat tehetnek majd közzé a Nine Inch Nails alkalmazás segítségével, ami a feltöltők tartózkodási helyét is megmutatja majd a koncerteken a többi rajongónak. Nem ez az első eset, hogy az amerikai zenekar a zenéinek népszerűsítésére és a rajongói bázisának szélesítésére használja a technika nyújtotta lehetőségeket.

"A kiadók vezetői nem értik, hogy hogyan működik az internet, fogalmuk sincs, hogy mire használják az emberek és hogy, hogyan lehet a segítségével kapcsolatot tartani a rajongókkal és a fogyasztókkal. Csodálkozom, hogy egyáltalán el tudnak küldeni egy emailt. Létrehoztak egy üzleti modellt, ami műanyag korongok értékesítésén alapult, de ma már senki sem szeretne műanyag korongokat venni."- nyilatkozta Trent Reznor a Wired magazinnak.

Miután az amerikai indusztriális rock zenekar szakított a kiadójával, az Universal-al, egy saját üzleti modellt kísérletezett ki, hogy talpon tudjon maradni. Bizonyos albumaikat ingyenesen letölthetővé tették, és torrent oldalakra is feltöltötték. Arra bíztatták a rajongóikat, hogy szabadon használják a hangmintáikat vagy remixeljék azokat és megjelentek az összes jelentős közösségi oldalon.

Ezután létrehoztak egy kétmilliós adatbázist a rajongóik elérhetőségével, melynek segítségével kapcsolatot tarthatnak mindenkivel, akit érdekel a zenéjük. Reznor szerint egyedül az internet segítségével van értelme hirdetni magukat a zenekaroknak, és az előadóknak át kell venniük a kezdeményezést a kiadóktól, akik képtelenek lépést tartani a változásokkal. A Nine Inch Nails-nek sikerült az internet a zeneipart átalakító és a kiadókat romba döntő hatását a saját előnyére használnia.

A honlapjukon szinte az összes fellépésük videója és eljátszott számaik is meghallgathatóak, 11 ezer remix érhető el és egy hatalmas képanyag gyűlt össze - és mindezt a rajongóik töltötték fel, akik közül néhányan ráadásul, az oldal rendszerezését és felügyeletét is ellátják. A rajongókkal kiépített közvetlen kapcsolat ráadásul még jövedelmezőbbnek is bizonyult a zenészek számára, mint a hagyományos értékesítés. Annak ellenére, hogy az új albumuk a Slip regisztráció után, a honlapjukról ingyenesen letölthető, 250 ezer darabot adtak el a cd-változatából és az iTunes-on keresztül is sokan megvásárolták azt. 

A Radiohead korábban egy albumának az mp3 változatát annyiért kínálta az interneten, amennyit valaki fizetni akart érte. Az akcióból több pénzt keresett az együttes, mint a másik öt, nagy kiadónál megjelent albumából összesen. A jelek szerint az internet nem az előadók ellensége, legfeljebb a kiadóiké.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.