A Renault áll a legjobban

Tovább botladozik az európai új autó piac

A továbbra is csökkenő európai új autó arénában a Renault bizonyult a hónap nagy nyertesének, derül ki a JATO Dynamics legfrissebb havi új autó eladási összefoglalójából.

2010.06.22 09:15ma.hu

Májusban 8.6%-kal csökkent európa-szerte az új autó eladások száma a tavalyi év azonos időszakához képest, mely visszaesés elsősorban a német piac elhúzódó gyengélkedésének köszönhető.

Az első 5 hónap eredménye mindössze 2.9%-kal múlja felül a tavalyi év azonos időszakának számait, mely növekmény azonban hónapról-hónapra csökken.

A német piac zászlóshajóinak számító VW Golf, Opel Astra és Ford Fiesta most kénytelenek átadni helyüket más márkáknak is a top 10-ben a negatív német piaci hatások miatt. David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője így kommentálta a hónap eredményeit:

“Az egyes országokat keményebben érintő gazdasági hullámvölgyek hatásait olyan márkák is kezdik már érezni, melyek korábban sokáig élvezhették prosperáló hazai piacuk lojalitását. Így nagyobb tér tárul a korábban kisebb volumennel jelen lévő márkák elé.”


Márkák teljesítménye


A Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, mely májusban 35.1%-kal kevesebb új autó értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor.

A Renualt-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis megszerezték a második helyet májusban, megelőzve ezzel a Fordot, így éves szinten pedig mindössze 13,684 db-ra csökkent az eladási különbség a két márka között.

A Ford visszaszerezte harmadik helyét a Peugeot-tól, aki nem tudta megtartani az áprilisban megszerzett európai bronzérmét.

Modellek teljesítménye


A legjelentősebb nettó győzelmet májusban a Renault tudhatja magáénak, melyet elsősorban az olasz (+83.8%), az egyesült királysági (108%), valamint a hazai, francia (37.5%) piacokon realizált Clio eladásoknak köszönhette.

A januártól májusig terjedő időszakban összesen 43.3%-os eladási növekedést produkált a Clio európa-szerte. A Clio májusi sikere mindenképp egyedülálló a szegmensben, ugyanis a rivális Ford Fiesta és Peugeot 207 számai májusban mindkét modell esetében 22%-kal elmaradtak az egy évvel ezelőtti teljesítményüktől.

A Top 10-es listában a Reanult Megane a harmadik modell akinek sikerült pozitív szaldóval zárni a májust tavalyhoz képest.

Országok teljesítményei


Európában a májusig mindössze 2.9%-kal fogyott több új autó, mint a tavalyi év első öt hónapjában. Az egyre csökkenő ütemű növekedés leginkább a német és a görög piacok általánosan kedvezőtlen gazdasági helyzetéből fakadó alulteljesítésének volt köszönhető.

Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az euro-zónában kialakult általános vásárlói bizalom megingásának köszönhetően.

David Di Girolamo a következőképpen összegzi a hónap piaci eredményeit:


“A jelenlegi helyzet fontos üzenetet közvetít, ugyanis mind az üzletág, mind külső szakértők is bizakodtak a gazdaság erőre kapásában erre az időszakra.

A korábbi roncsprémiumok piacélénkítő hatásai nélkül az egyes országok és márkák csak a kivárás taktikáját választhatják, míg a gazdaságok elérik a relatív stabilitást és a piaci körülmények kedvezőbben alakulnak.”

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.