Nem csak jó, de dögös is

Mitsubishi Lancer 1.8 VVT Invite - Kistesó

A most kapható Lancer bemutatásáig a Mitsubishi csak jó autókat gyártott. Az új Lancerrel a különc japán cég a dögösséget is felvette repertoárjába.

2009.05.06 19:43rukko.hu

Atletikus könnyedséggel veszi az akadályokat

A Lancer alfeléről az első benyomásom csendessége és komfortossága volt. Ilyen jól csillapító futómű egy sportszedánba? – tettem fel a kérdést. Vizsgáljuk meg tüzetesebben! A Demszky-adta városi tesztpályán (Budapest útjai) csendes a futás, jó a gördülési komfort, a néma motorral az egész autó nagyon csendes. A csillapítás hasonlóan viselkedik a Colthoz, hirtelen kormánymozdulatra billen egyet, majd kitámaszt – ez a mértékkel vegyített lágyság hozadéka, ami kellő mértékű feszességgel keveredik a meggyőző stabilitás érdekében.

Nem repülőszőnyeg, de a már méltatott zajcsillapításnak köszönhetően is ügyesen kiszűri a gödröket, egyenetlenséget és lukakat, az autó egész mechanikájára jellemző atletikus könnyedséggel veszi az akadályokat. Mindig érezni tehát az úthibákat, különösen az élesebb kátyúkat, csatornafedeleket, de a hullámokon (VI. kerület, itt igazán komfortos), síneken, zötykölődős helyeken és toldozott-foldozott apró-kátyú mezőkön (például Káposztásmegyer útjain) nyugodtan és csöndesen, rázkódás és zötykölődés nélkül gurulhatunk keresztül. A felfüggesztés komfortosan feszes hangolású, és a sorrendnek jelentősége van.

A Mitsubishi a villamossínek királya. Ezen felbátorodva nagyobb erővel kezdtünk rossz burkolatot keresni. A Thököly-teszten már nem szerepelt kiemelkedően Lancerünk. A nagyobb csatornafedeleken dobbant, a lukakkal tarkított macskakő rezgéseket kelt a kormányon és az ülésen, néha még a műanyagok is kifejezték nemtetszésüket. Ebben a számban a Lancer elmarad az eddig legjobbnak ítélt Golftól.

A kormányzás kellemesen könnyű a jó fogású, bőrözött volánnal, de nem túlszervósított. Több mint három fordulattal a végállások között nem a közvetlenség mintája, és visszajelzéseiben is szerénykedik, előbb jelzi a műszerfal az elforgó kereket, mint a kormány karimája. Az autó ezzel együtt fordulékony és pontosan irányítható, ha némileg bizonytalan is a kormányérzet, amiért a nagy áttételezés okolható.

Kiérve az M1-re igen erős, viharos oldalszél fogadott, amire a Lancer valamelyest érzékenynek mutatkozott. Nagy sebességnél még hirtelen rángatásra sem destabilizálódott tesztautónk, a válasz csak mérsékelt dőlés volt. A sebesség növelésével úgy tűnik, csökken a komfort, a keresztbordákon – mint eddig minden autó – zökken és zörren a Lancer is. A nagysebességű teszt után utunkat jól ismert, kanyargós, dimbes-dombos utakon folytattuk tesztpályánk felé. A kormány ezeken az utakon is megfelelő rásegítéssel dolgozik, pontos, de középállásban megmarad a leheletnyi bizonytalansága, nem annyira direkt, mint a legjobbak, és kissé elszigeteli az utat a sofőrtől.

A jó csillapítás megmarad, komfortosan a rugózás, nem túl forszírozott kanyarokban enyhe alulkormányzottság, mérsékelt karosszériadőlés és biztonságos stabilitás kísér végig. A sebesség fokozásával, a burkolat romlásával természetesen veszítünk valamit a komfortból, az utasok is megérzik a huplikat. A fék minden körülmények között jól adagolható, minimális a pedál holt útja, a fékerő meggyőző.


A tesztpályán a Lancer kitűnő eredményeket produkált (lsd.: műszaki adatok). A körpályán ESP nélkül mutatott jobb eredményt, vele kevésbé csúszott az eleje, viselkedése határozottan alulkormányzott, az elektronika kemény kézzel teszi helyre az elbóklászó kerekeket. A kocsi védőhálóval vagy nélküle egyaránt stabil, bolondbiztos. A szlalom eredménye ugyancsak kiemelkedő, ESP nélkül gyorsabb.

A Lancer nyugodt egykedvűséggel hajszolta az íveket, nem okozott különösebb élvezetet. A pályáról visszatérve terveztük bevetni a komolyabb kihívásokkal kecsegtető hegyi szakaszokat, de a nyári gumik és a derült égből támadt hóvihar kombója jókorát köpött a levesünkbe. Így kénytelenek voltunk a lefelé vezető útvonalon visszaiszkolni a menedéket adó városba.

Eddigi benyomásaim alapján a Lancer valószínűleg a sportos kanyarhajhászás során is stabilan és biztonságosan viselkedett volna, remek motorja pedig muzsika lett volna a fülnek, és kellemes bizsergés a gyomornak.

prev[4/4]
  1. 1. oldal
  2. Kényelem és letisztult formák
  3. Igazi gyöngyszem
  4. Atletikus könnyedséggel veszi az akadályokat

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.