Nem csak jó, de dögös is

Mitsubishi Lancer 1.8 VVT Invite - Kistesó

A most kapható Lancer bemutatásáig a Mitsubishi csak jó autókat gyártott. Az új Lancerrel a különc japán cég a dögösséget is felvette repertoárjába.

2009.05.06 19:43rukko.hu

Igazi gyöngyszem

Szeretem a kisMIVEC-et! Hajtani! Olyan ez a motor, mint a Colt ezerötöse, csak mindent jobban és gyorsabban csinál. Olyan széles tartományban használható, imád pörögni, csendes és kiegyensúlyozott, öröm az ilyen benzines.

Városban

Lakott területen belül, ahol megtévesztő ideológiai alapon álló gonosz sebességkorlátozások tartják távol a sofőröket a közút nyújtotta játszótértől, az ezernyolcas változó vezérlésű négyhengeres nyomatékosságával tűnik ki. Ötödikben ötvennel öten ültünk a kocsiban, de gázadásra azonnal húzni kezdett. Ötös. Alapjáraton csipetnyi késlekedéssel reagál a gázra (mint a legtöbb kocsi), de amint terhelés alá kerül, szemernyi késlekedést sem enged meg magának.

Ötödik fokozatban ötvenes tempónál 1500 alatti fordulatszámon is teljes csöndben, vibráció, morgás és rángatás nélkül azonnal húzni kezd. 1250 f/perc alatt morgósabb és rezegteti a pedált, de csak azt; visszagangolni nem kell, 1300 f/perctől kisimul, és onnantól lenyűgöz a rugalmassága. Nagyon csendes, nagyon egyenletesen adja le a teljesítményét, azt pedig mondanom sem kell, hogy alapjáraton sincs semmi rezonancia. Az ötödik városban is hamar kapcsolható és kényelmesen használható.

Ebben a helyzetben az ember a könnyen járó, jól elrendezett pedálokat és a könnyen kapcsolható váltót értékeli. Vizes úton a nyári gumi biztosította trakció hagyott némi kívánnivalót maga után, el-elpörögtek a kerekek, hajtási befolyásokat okozva a kormányon. A 10,3 literes fogyasztást a kompjúter mérte, lehet, hogy csal, lehet, hogy nem, ennél alacsonyabb értékkel lettünk volna elégedettek.


Otthon

Bár városban is kitűnő, elemében a nyílt úton, kanyargós hegyi szakaszokon van a Lancer erőforrása. Nyomatékos igaz, de ha tépni akarunk, pörgetni kell. És ez pörög, pörög, mint a búgócsiga, és minél magasabban száguld a fordulatszámmérő, annál vadabbak lesznek a lovak. Eszdé szerint 4000-nél rátesz egy lapáttal, szerintem végig egyenletesen megy, egyre lelkesebben, egyre tüzesebben, minél jobban tapossuk a gázpedált. 3500 f/perctől megjön a hangja. Rekedtes, sportos, vérpezsdítő, de nem tolakodó.

Az akusztikai élményt tovább fokozza a decens, de határozott dallamokat játszó kipufogó. Van az az EVO nevű, egyívásúak ... A váltó rövid úton jár, határozottan és precízen kattan a fokozatokba, azt az érzetet keltve, hogy nehéz vasakból összerakott szerkezetet mozgat a pilóta. Így nem baj, hogy húzós előzéshez 90-100 km/h körül vissza kell kapcsolni.

Autópályán

A motor 140 lóereje autópályán sem kevés, itt is izmosan megy a Lancer. A tempomat pontosan tartja a sebességet, jól szabályozható, erősen húz vissza a beállított értékre. Az utazás 140 km/h-ig csendes, 150 km/h-nál a motor 4500-at forog, ez már a zajzóna, számolni kell búgásával. Egy hatodik fokozat segítene ezen, a motor is elbírná. Az ötös váltóval viszont akkor sem kell visszakapcsolni, ha erős lassítás után 110-120 km/h-ra esik a sebesség.

prev[3/4]next
  1. 1. oldal
  2. Kényelem és letisztult formák
  3. Igazi gyöngyszem
  4. Atletikus könnyedséggel veszi az akadályokat

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.