Gázüzemű közlekedés klaszter
Önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhetnek a jövőben
Az új szabályozás révén csökkenhetnek a gázközlekedésre rakodó költségek a töltőinfrastruktúra kialakításánál és a járművek kötelező vizsgáztatásánál is.
2016.01.06 14:32MTIÖnkiszolgáló CNG (sűrített földgáz) -töltőállomások épülhetnek a jövőben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által kiadott rendelet értelmében - közölte a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) szerdán az MTI-vel.
A közleményben Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke nagyon fontos változásnak nevezte a rendelkezést, hiszen a járműveket a jövőben kiszolgáló személyzet nélkül is tölthetik, így a töltőállomások fenntartási költsége csökken. Szakképzett üzemeltető alkalmazottakra azonban továbbra is szükség lesz - tette hozzá.
Az új szabályozás révén csökkenhetnek a gázközlekedésre rakodó költségek a töltőinfrastruktúra kialakításánál és a járművek kötelező vizsgáztatásánál is. Ennek köszönhetően még vonzóbbá válhat a hazai autósok számára a sűrített földgázzal (CNG) történő közlekedés - írták.
Magyarországon 8 nyilvános CNG-töltőállomás üzemel, de az MGKKE arra számít, hogy 2016-ban a töltőpontok száma akár meg is duplázódhat, 2017-ben pedig további 50 töltőállomás is megjelenhet.
Kiemelték: az NGM által kiadott rendelet értelmében a CNG-üzemű járművek gázrendszerét 4 évente kötelező felülvizsgálni, valamint a töltőberendezésekre és a járművek gáztartályaira vonatkozó, korábban érvényben lévő kötelező szétszerelés megszűnt.
A CNG - nem azonos az LPG néven ismert autógázzal - 200 bar nyomásra sűrített metángáz, amely lehet földgáz vagy megújuló forrásból származó kísérőgáz is. Molekulaszerkezete miatt a metán égésekor sokkal kevesebb káros anyag fejlődik, és kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint más hajtóanyagok esetében. A CNG meghajtású járművek szén-dioxid-kibocsátása a dízelmotorokénál mintegy 10 százalékkal, a benzinmotorokénál mintegy 25 százalékkal alacsonyabb. A metángázzal hajtott motorok szilárdrészecske-kibocsátása szinte nulla, nitrogén-oxid-kibocsátása pedig a szigorú EURO6 norma előírásai által megszabott határérték alatt marad.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:16 Elindulnak a TOP Plusz program fejlesztései Nagykanizsán
- 17:24 Tavaly több mint 120 ezer hamis áru bejutását akadályozta meg a NAV
- 17:20 Megszúrta tanulótársát egy lány a bőnyi Szent István Király Általános Iskolában
- 16:23 A használt mobiltelefonokból értékes anyagok nyerhetők ki
- 15:22 A Roszatomnak is kihívás, hogy a Paks II. megfeleljen az EU-s szigorú követelményeknek
- 14:18 Fülöp Attila: folytatódik a látássérültek elemi rehabilitációja
- 13:17 Nagy István: jövőre is folytatódik a Településfásítási program
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06