Siker!!!

Hetedik helyen végzett a Kecskeméti Főiskola napelemes autója Ausztráliában

A jármű 3022 kilométer megtétele után haladt át a célvonalon az Ausztrália déli partján található Adelaide-ben magyar idő szerint csütörtökön reggel negyed 9 körül.

2015.10.23 06:30MTI
MTI Fotó: Bugány János

Hetedik helyen ért célba a Kecskeméti Főiskolán fejlesztett MegaLux elnevezésű napelemes autó az Ausztráliát átszelő World Solar Challengen - tájékoztatta az MTI-t az intézmény kommunikációs referense csütörtökön.

Kállai Erzsébet közölte: a jármű 3022 kilométer megtétele után haladt át a célvonalon az Ausztrália déli partján található Adelaide-ben magyar idő szerint csütörtökön reggel negyed 9 körül.

Emlékeztetett: a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata a megmérettetés előtt a célba érést tűzte ki célul. Saját építésű járművük ezzel szemben a táv sikeres teljesítésén túl a Challenge kategóriában induló 30 csapat közül az élmezőnyben végzett.

Jelezte: külön emeli a magyarok teljesítményének értékét, hogy az első három helyen két holland és egy japán gárda végzett. A kecskemétieket csak olyan csapatok előzték meg, amelyek a legutóbbi, 2013-as versenyen is ott voltak a legjobbak között. Így a MegaLux például a házigazda ausztrálok mindegyik járművénél gyorsabbnak bizonyult - tette hozzá.

A Darwin és az Adelaide közti 3000 kilométert a leggyorsabban egy holland csapat Nuna 8 nevű napelemes járműve tette meg mindössze 3 és fél perccel előzve meg a másodikként beérkező Red One-t, egy ugyancsak holland autót. A harmadikként beérkező japán versenyautó az utolsó 30 kilométeren utasította maga mögét a michigani egyetem napautóját.

A különleges közlekedési eszközt megalkotó kecskeméti csapat a térségből egyedüliként indult az ausztráliai versenyen, amelyen a kontinenst keresztülszelve egy forró sivatagi országúton több mint 3 ezer kilométert kellett megtenniük. Ez a megmérettetés is az energiatakarékosságról szólt, a rajthoz álló járművek kizárólag a nap energiáját hasznosíthatták.

A MegaLux projekten a Kecskeméti Főiskola GAMF karán egy 14 tagú csapat dolgozott. A nyáron bemutatott négykerekű, katamarán formájú futurisztikus jármű nagyrészt szénszál-kompozitból készült, mindössze 160 kilogramm tömegű és képes akár óránkénti 130 kilométeres sebességre is.

Az 1987 óta kétévente megrendezett World Solar Challengen, a világ immár legtekintélyesebb napelemesautó-versenyén idén 25 országból 46 jármű indult.

MTI Fotó: Bugány János


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.