XWD élenjáró technológia

A Saab új mércét állít az iparágban

Az új 9-3 XWD hűen tükrözi a Saab dinamikus és előremutató hozzáállását. Az új 9-3 Aero V6 Sport Sedan és SportCombi számára extraként elérhető XWD rendszer a legújabb, negyedik generációs Haldex rendszerű összkerékhajtást hasznosítja.

2008.05.19 16:05ma.hu

Elindulás előtt az XWD rendszer elektronikusan összezárja a kuplungot, elkerülve így a kerekek kipörgését, és azonnal maximális tapadást biztosít. Az eredmény: a hátsó tengely hajtásba való bekapcsolása előtti csupán minimális elsőkerék-kipörgés. Az XWD aktív, kizárólag szükség esetén működésbe lépő rendszer. A Saab 9-3 XWD ezt a legújabb technológiát alkalmazza - ez a valóban 100%-os összkerékhajtásos rendszer már rendelhető. Az első modellek már megérkeztek Magyarországra.

Ez nem egy hagyományos összkerék-hajtás, ez a jelenleg elérhetők közül az egyik legjobb és legfejlettebb rendszer. A Saab 9-3 Sport Sedan és SportCombi Aero változataihoz elérhető XWD egy 280 lóerős, 2,8 literes V6-os turbómotorral kapható. Ennek nyomatéka közel 15%-kal nagyobb (400 Nm), mint a normál 2,8 V6 motoré, ami biztosítja a Saab négykerék-hajtása által garantált nagyobb tapadás tökéletes kihasználhatóságát.

Ezen felül az XWD segítségével jobban kontroll alatt tartható a karosszéria dinamikus egyensúlya, a vezető ezért még jobban érezheti az autót. Az XWD képességeit tökéletesen demonstrálja, hogy mi történik, amikor a Saab egy helyben állva "felszállásra" készül: amikor a kuplungtárcsák a hidraulikus nyomás hatására összezárnak, bekapcsol a nyomatéktovábbító egység (TTD - Torque Transfer Device), ezáltal működésbe lép a hátsóhajtás modulja (RDM - Rear Drive Module). Ez a megelőző lépés előrelépést jelent a jelenlegi technológiához képest, melyekben a rendszernek előbb a kerék kipörgését kell érzékelnie, s csak ezután kapcsolja be a TTD-t. Másképpen kifejezve, a Saab XWD-je már a vezeő akciója előtt gondolkodik és cselekszik. A vezető számára ez a tulajdonság biztosítja az egyenletes, erőteljes gyorsításhoz szükséges azonnali és maximális tapadást.

A Saab az egyik első autógyártó, amely a gyakorlatban is alkalmazza az új generációs - Generation 4 - típusú Haldex összkerék-hajtást, mely a jelenleg elérhetők közül az egyik legjobb és legfejlettebb rendszer. A Haldex legfrissebb változata főként a megelőzésre épülő működése miatt különbözik jelentősen a korábbiaktól.

Egyszerűbben kifejezve, mivel ez egy teljesen automatikus, igény szerint működő rendszer, képes arra, hogy szükség esetén akár a motor teljes nyomatékát az első vagy a hátsó tengelyre továbbítsa, ami az útviszonyoktól függetlenül sokkal sportosabbá egyben biztonságosabbá teszi a vezetési élményt. Autópályán, amikor az optimális tapadás nem kap akkora szerepet, általában csak a nyomaték nagyobb stabilitást biztosító öt-tíz százaléka jut a hátsó tengelyre. Dióhéjban, a Saab új rendszere tapadásvesztés esetén villámgyorsan reagál, és egy sor elektronikus eszköz és segédberendezés bevetésével meghatározza, hogy melyik keréken van a legnagyobb szükség a motor nyomatékára.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.