Fekete péntek itthon is

Vásárlások: átszokunk az internetre?

Magyarországon is egyre erőteljesebben jelentkezik az online vásárlások trendje, 2014-ben 3,4 millió ember vett valamit online, ami a rendszeresen internetező közönségnek a háromnegyede.

2014.12.14 15:00Szilágyi Szabolcs - ma.hu

Ma már szinte nincs is olyan ember Magyarországon, aki ne vásárolt volna elektronikusan, ne böngészett volna a webshopok elképesztő kínálatában. Ehhez elsősorban a technikai haladás, az internet térhódítása illetve a kapcsolat minőségének ugrásszerű növekedése adja az alapot. A webáruházak száma 2014-ben drasztikusan növekedett, az elkészítési és üzemeltetési díjak viszont csökkenő tendenciát mutatnak.

A mai szélessávú kapcsolatokon már elképzelhetetlen az oldalak lassú betöltődése, a percekig tartó várakozás a kívánt oldal megjelenésére. A vásárlási szokások átalakulnak, ma már az összes eladás közel 4 %-a az interneten keresztül történik. Elképesztő szám, s a növekedés töretlenül ível felfelé! Míg 2010-ben csak 50 milliárd forint körül volt az online forgalom, addig tavaly már meghaladta a 200 milliárdot is, ez negyven milliárddal volt több, mint 2012-ben.

A GKI adatai szerint ebben az évben is folyamatos a növekedés - minden negyedév jobban teljesített az előzőnél. Az idei karácsonyi forgalom tekintetében már most érezhető a súlypont áthelyeződése, hiszen a keresések száma jelentősen meghaladja a tavalyi szintet. Ebben szerepe van az idén első ízben megrendezett Black Friday akcióinak is, hiszen a nagyobb portálok órák alatt értékesítették a készleteiket.

Ezekből a gondolatokból illetve a felnövekvő nemzedék vásárlási szokásainak elemzéseiből arra következtethetünk, hogy az internetes vásárlások aránya tovább növekszik - hiszen egyre nő a kínálat, egyre nő a megbízható, lelkiismeretes webáruházak száma - a becslések az összes vásárlás 10 százalékára teszik az internetes forgalom arányát, állítja a webaruhazkeszites-web.hu elemzése.

Azonban nemcsak az online vásárlások aránya nő folyamatosan, hanem az internetes vásárlók száma is drasztikusan emelkedik: 2014-ben csak Magyarországon 3,4 millió ember vásárolt online, ami a rendszeresen internetező közönségnek a háromnegyede. Ezzel az online vásárlások növekedési rátája maga mögött hagyta a kiskereskedelmi növekedést.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.