Fekete péntek itthon is
Vásárlások: átszokunk az internetre?
Magyarországon is egyre erőteljesebben jelentkezik az online vásárlások trendje, 2014-ben 3,4 millió ember vett valamit online, ami a rendszeresen internetező közönségnek a háromnegyede.
2014.12.14 15:00Szilágyi Szabolcs - ma.huMa már szinte nincs is olyan ember Magyarországon, aki ne vásárolt volna elektronikusan, ne böngészett volna a webshopok elképesztő kínálatában. Ehhez elsősorban a technikai haladás, az internet térhódítása illetve a kapcsolat minőségének ugrásszerű növekedése adja az alapot. A webáruházak száma 2014-ben drasztikusan növekedett, az elkészítési és üzemeltetési díjak viszont csökkenő tendenciát mutatnak.
A mai szélessávú kapcsolatokon már elképzelhetetlen az oldalak lassú betöltődése, a percekig tartó várakozás a kívánt oldal megjelenésére. A vásárlási szokások átalakulnak, ma már az összes eladás közel 4 %-a az interneten keresztül történik. Elképesztő szám, s a növekedés töretlenül ível felfelé! Míg 2010-ben csak 50 milliárd forint körül volt az online forgalom, addig tavaly már meghaladta a 200 milliárdot is, ez negyven milliárddal volt több, mint 2012-ben.
A GKI adatai szerint ebben az évben is folyamatos a növekedés - minden negyedév jobban teljesített az előzőnél. Az idei karácsonyi forgalom tekintetében már most érezhető a súlypont áthelyeződése, hiszen a keresések száma jelentősen meghaladja a tavalyi szintet. Ebben szerepe van az idén első ízben megrendezett Black Friday akcióinak is, hiszen a nagyobb portálok órák alatt értékesítették a készleteiket.
Ezekből a gondolatokból illetve a felnövekvő nemzedék vásárlási szokásainak elemzéseiből arra következtethetünk, hogy az internetes vásárlások aránya tovább növekszik - hiszen egyre nő a kínálat, egyre nő a megbízható, lelkiismeretes webáruházak száma - a becslések az összes vásárlás 10 százalékára teszik az internetes forgalom arányát, állítja a webaruhazkeszites-web.hu elemzése.
Azonban nemcsak az online vásárlások aránya nő folyamatosan, hanem az internetes vásárlók száma is drasztikusan emelkedik: 2014-ben csak Magyarországon 3,4 millió ember vásárolt online, ami a rendszeresen internetező közönségnek a háromnegyede. Ezzel az online vásárlások növekedési rátája maga mögött hagyta a kiskereskedelmi növekedést.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:03 Több rendőr meghalt egy lövöldözésben az Egyesült Államokban
- 8:39 Újszülött kislányt hagytak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet babamentő inkubátorában
- 7:57 Trágár kommenteket írt Cseh Katalinnak a nyíregyházi kórház szülész főorvosa
- 7:27 'Hibáztam, tudtam, hogy Máté nem fogyaszthat mogyorót' - sírva beszélt a bíróságon az elhunyt kisfiú napközis tanítónője
- 7:22 Több ezren tüntettek Kiskunhalason a kórházigazgatóért, akit szakmai féltékenységből meneszthettek
- 7:17 A kegyelmi botrány óta kerüli a nyilvánosságot Orbán Viktor a szakértő szerint
- 7:12 Halállistát írt a kislány, aki szívtájékon szúrta iskolatársát a bőnyi általános iskolában
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06