Változások a vezetésében

Magához nyúlt a Budapest Airport

Megváltozott a héten a Budapest Airport Zrt.-t irányító testületek, az igazgatóság és a felügyelő bizottság személyi összetétele, minderről az Airport Hungary Kft., az egyedüli részvényes hozott döntést.

2011.10.21 17:59MTI

A Budapest Airport igazgatóságában az elmúlt hónapokban bekövetkezett tulajdonosi arányváltozásoknak - (az állami tulajdonrész értékesítésének) - megfelelően: az igazgatóság tagjává vált David Kerr, a Malton Investment Pte Ltd. (GIC - Szingapúr) képviseletében és Jean-Etienne Leroux a kanadai Caisse de dépot at placement de Québec képviseletében. Az igazgatósági tagságáról lemondott Hans-Jürgen Garbotz helyére Gerhard Schroeder került a Hochtief AirPort képviseletében.
   
A Budapest Airport felügyelő bizottságának éléről lemondott Michael Tönnesmann, aki helyett a tulajdonos Rolf Schnitzlert, a Hochtief AirPort jogi igazgatóját jelölte. A testület jelenlegi tagjai: Dezső Attila (AHUK Kft.), Kecskeméti Pál (Üzemi Tanács) és Molnár Zoltán (Üzemi Tanács).
   
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a Hochtief Concessions (49,66 százalék) által vezetett német (4 százalék), kanadai (18,17 százalék), amerikai (10 százalék) és szingapúri (18,17 százalék) befektetőkből álló konzorcium  közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 32 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 92 célállomására.
   
Hangsúlyozzák: a Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé a forgalomnövekedésben és a szolgáltatások minőségében. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítésére és 2011 végéig összesen 261 millió euró (mintegy 75 milliárd forint értékű fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése.
   
A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 26.000 négyzetméternyi alapterületű légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómű próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában - áll a közleményben.
   
Az állam még júniusban vált meg a BA-ban lévő tulajdonától azzal, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) lehívta a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő állami tulajdonú kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót.
   

Az opciós részvények ára az opció lehívásának napján 36,6 milliárd forint volt.  A magyar állam a korábban megkötött vagyonkezelési és a kapcsolódó finanszírozási szerződések rendelkezései alapján a   tulajdonosi pozíció megszűnését követően is ellenőrzi a Budapest   Airport tevékenységét.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.