Elfogadták a fellebbezést

A Balogh-Szőke páros nyerte a Mecsek Ralin az N csoportot

Az MNASZ jóváhagyta a Hell Racing Team fellebbezését és felülbírálta az Autós Technikai Bizottság korábbi álláspontját, mely szerint a Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautóba szerelt gyári utcai alkatrész nem homológ.

2008.12.02 12:49ma.hu

A páros a döntés értelmében így visszakapta a Mecsek Ralin megszerzett N csoportos első és abszolút ötödik helyezését. A bajnokságban pedig az N csoport második, az abszolút értékelés kilencedik helyét szerezte meg.

Balogh János: – A Mecsek Ralin csak szóban közölték velünk, hogy az autónkon milyen alkatrészt nem találtak homológnak, és hogy ezért kizárnak minket. Mi azonnal fellebbeztünk a döntés ellen.

– A vákuumcső kivezetését kifogásolta az Autós Technikai Bizottság, a homologizációs lap általános részében lévő fénykép alapján. A fényképek egy japán piacra készült autót ábrázoltak, ami többek között jobbkormányos, tehát ha ez alapján ítélünk meg egy versenyautót, akkor balkormányos Mitsubishivel nem is lehetne versenyezni, mert a homológ lapon nincs másik fajta műszerfal fényképe. A lambda szonda kérdését már nem is részletezték, mert a Felügyelő Testület az idő rövidsége miatt, rögtön berekesztette a meghallgatást, és 10 perc alatt meghozta az ismert döntést.


– A szabályok értelmében a homologizációs nyomtatvánnyal kapcsolatban felmerülő minden kérdéses ügyben az autó hivatalos javítási kézikönyve, illetve a gyári cikkszám alapján lekért alkatrész a mérvadó. Mi ezeket lekértük és a fellebbviteli tárgyaláson bemutattuk. A mi autónknak a kifogásolt három vákuumcső kivezetés gyári tartozéka, ha tehát ezt eltávolítottuk volna, akkor vétettünk volna a szabályok ellen. A csövek bekötése teljes mértékben a homológ lapon található ábra szerint lett kialakítva.

– Az elmúlt hetekben elég mélyen beleástam magam a szabályokba, és ez alapján nyugodt szívvel állíthatom, hogy nem volt szabálytalan az autónk.

Pethő István, az autót felkészítő Dynamic Rally Team vezetője: – Balogh Jani autóját mi üzemeltetjük. Mi építettük, mi készítjük fel minden versenyre. Éppen ezért is voltam biztos benne, hogy megfelel a szabályoknak. Mint az autó felkészítője is felelős vagyok a saját munkánkért, tehát a saját becsületemet tenném kockára egy technikai szabálytalansággal

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.