A nő mást vásárol, mint a férfi...

Mi különbözteti meg a nőket a pasiktól?

A nő inkább porszívót, a férfi tv-t vásárol, az összegről viszont közösen döntenek. Mely jellemzők különböztetik meg a férfit a nőtől.

2011.01.13 13:15napidoktor.hu

Melyek azok a jellemzők, amelyek mentén megkülönböztethető a férfi a nőtől?

Esetleg az, hogy egy nő átlagosan több időt tölt a zuhany alatt, vagy az, hogy míg az erősebbik nem plusz izmokat, a gyengébbik nem inkább fogyni szeretne?

Hogy a férfiakat sokkal inkább érdeklik a műszaki és a racionális dolgok, míg a hölgyeket az érzelmek?

Többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a GfK Hungária összefoglalása a két nemről.

Beszélhetünk-e a nőről a férfi nélkül, és fordítva?

Meglehetősen nehéz az előbbiekre válaszolni. Bár az embereket átlagolni egyáltalán nem szerencsés, ha azonban mégis sor kerül erre, elkerülhetetlen az összehasonlítás, férfi és nő szembeállítása egymással.

A kutatások alapján elmondható, hogy a férfiak hajlamosabbak negatívabb fényben tekinteni saját párkapcsolatukra egy-egy könnyebb flört után, míg a nőknél egy harmadik érkezése inkább megerősíti a kötődést.

A közhiedelemmel ellentétben viszont nem a nők, hanem a férfiak azok, akik hamarabb vallanak érzelmeikről partnerüknek.

A férfiak és nők tisztálkodási ideje között egyáltalán nem olyan nagy a különbség, mint azt sokan hiszik. Ugyanis a nők hetvenegy százaléka tíz percnél, huszonhat százaléka pedig öt percnél is kevesebb időt tölt a zuhany alatt.

Ezek az arányok alig maradnak el a férfiak körében mért mutatóktól: az erősebbik nem hetvenöt százaléka kevesebb, mint tíz percet, harminc százaléka pedig öt percnél rövidebb ideig zuhanyozik.

Az adatok szerint a nők átlagosan tíz perc negyven másodpercet, a férfiak tíz perc egy másodpercet töltenek a zuhany alatt, így a két nem zuhanyozási ideje között a különbség alig harminckilenc másodperc. A férfiak egyik legnagyobb szívfájdalma saját külsejükkel kapcsolatban, hogy nem találják magukat elég izmosnak.

Az eredmények azt mutatják, hogy ami az ideális, a saját magának is elfogadhatónak tűnő, preferálandó testalkatot illeti, minden férfi egy atlétatermetű férfit ábrázoló rajzot emelt ki, azaz egyszer az életben olyan szeretne lenni.

A megkérdezett férfiak többsége egyébként átlagosan tizenhárom kilogramm tömegű plusz izomzattal rendelkezne szívesen. Talán nem meglepő, hogy ugyanez a hölgyek esetében mínusz tíz kilogramm körüli fogyást jelent. Ami a humort illeti, a nők sokkal kifinomultabbak, mint a férfiak.

A kutatások szerint a humorral kapcsolatos szexista sztereotípiákra jó okunk van: a nők és a férfiak valóban eltérően értelmezik a viccet, sőt az elvárásaik is teljesen mások, ha egy poénról van szó.

A nők jobban reagálnak a szójátékra és a narratívára, mint a helyzetkomikumra, illetve valamivel később reagálnak a képekre, viszont jobban is élvezik a csattanókat.

Az eredmények azt támasztják alá, hogy a nők a kifinomultabb humort kedvelik, és összetettebb agyi funkciókat használnak az egyes viccek feldolgozásához. A hölgyek elvárásai mérsékeltebbek egy-egy viccel szemben, azaz kevésbé számítanak arra, hogy a vicc csattanója szórakoztató lesz.

Ha pedig mégis viccesnek találják, amit olvastak vagy hallottak, jobban is élvezik azt. A férfiak ezzel szemben fordítva reagálnak: náluk a jutalom és az örömszerzés centrumának is nevezett agyi terület működik aktívabban, azaz eleve azzal az elvárással olvassák végig a viccet, hogy meg fogják érteni a csattanót.

Ha ez mégsem így történik, sokkal csalódottabbak lesznek, mint a nők. Erőteljes a munkamegosztás a két nem között a vásárlások döntési folyamataiban is. Egyes kérdésekben a nők hoznak ítéletet, más területeken a férfiak, hiszen mindkét nem tagjai különböző témákban számítanak „szakértőnek".

A nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a kinézetre, a dizájnra fókuszálnak. Habár gyakran ez a tulajdonság nem az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót ez alapján (gondoljunk itt a bútorokra, vagy akár a háztartási gépekre is, ahol nem a design lenne az elsődleges, mégis ma már gyakran ez dönt).

A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba.

Többnyire mindenki tudja, hogy a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők, TV-t vagy hifit pedig a férfiak vesznek. Kiemelendő ugyanakkor, hogy az erre fordított összegről közösen döntenek a párok, ugyanúgy, mint a pénzügyi, vagy banki tevékenységekben.

Ugyanakkor egyre több nő szól bele az autó vagy bútor vásárlásába, míg a férfiak belefolynak a gyerekekkel kapcsolatos munkákba, vagyis a korábbi klasszikus női feladatokba.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.