Betámad a Bing

Szerdától elérhető a Microsoft új keresője

A Microsoft Bing nevű új keresője kategóriák szerint csoportosítja majd a találatokat és a fejlesztői szerint leegyszerűsíti az eljutást azokhoz az oldalakhoz, amikre valóban kíváncsiak vagyunk.

2009.05.30 19:49ictpress

Megkönnyíti a felhasználók döntéseit a Microsoft Bing nevű keresője, legalábbis a fejlesztői szerint. A kereső kategóriák szerint csoportosítja a találatokat, ha például valaki rákeres egy gépkocsira a segítségével, akkor az autó hibáira, forgalmazóira, és a róla megjelent kritikákra mutató linkeket fog kiadni, a korábbi keresések eredményei alapján csoportokba rendezve.

A módszerrel a Microsoft szerint jóval kevesebb klikkeléssel juthatunk el azokra az oldalakra, amikre valóban kíváncsiak vagyunk, mint ha valamelyik rivális termékét használnánk. "A keresések negyven százaléka ma megválaszolatlan marad. Új keresőszavakat kell kitalálnunk, és újra és újra próbálkoznunk, ha meg akarunk találni valamit. A keresők működésén, sokat lehet még javítani, és mi az emberek által gyakran beírt kifejezésekkel kapcsolatban képesek leszünk erre."- nyilatkozta Paul Stoddart a Microsoft UK fejlesztője a BBC-nek.

Stoddart szerint a Google szemben a Microsoft-al nem fejleszti a keresőjének a felhasználói felületét, mivel a bevételeinek a jelentős részét, a felületen megjelentetett reklámokból szerzi, és ez komoly előnyt jelenthet a számunkra. A Microsoft Live Search jelenleg a harmadik legnépszerűbb keresőoldal a világon, és a Hitwise felmérése szerint a felhasználói a leggyakrabban azt írják be a keresőablakába, hogy Google. Amerikában a Comscore adatai alapján az előző hónapban az összes keresés 64,2 százalékát a Google, 20,4 százalékát a Yahoo oldalán keresztül bonyolították a felhasználók, és csak a keresések 8,6 százalékát indították el a Microsoft Live Search honlapján.

Az alacsony piaci részesedés miatt a Microsoft a riválisainál jóval kevesebb a keresésekből származó reklámbevételre tud szert tenni, miközben egyre nagyobb összegeket fordítanak a cégek a keresésekhez kapcsolódó online reklámokra.

A cég az Advertising Age információ szerint százmillió dollárt fog költeni az új keresőjének a népszerűsítésére. Bár az információkat hivatalosan nem erősítették meg, Steve Ballmer a redmondi cég vezérigazgatója az D:All Things Digital kaliforniai konferencián azt mondta, hogy sok pénzt fordítanak majd a Bing népszerűsítésére és nagyot nyelt, mielőtt jóváhagyta a reklámkampány költségvetését.

A rendkívül erős kampány ellenére sem gondolja azt azonban a Microsoft vezére, hogy rövid időn belül sikerül majd behozniuk a lemaradásukat a keresők piacán, és úgy gondolja, hogy csak több év alatt tudják majd utolérni a vetélytársaikat.

A Microsoft mellett a Google és a Yahoo is folyamatosan próbálja finomítani a keresési módszereit. A kategóriák szerinti keresést valószínűleg a Google is lehetővé teszi majd a felhasználóinak, és Google Squared nevű jelenleg fejlesztés alatt álló alkalmazása egy táblázatban jeleníti meg majd a találatokat, melyeket, a különböző kategóriákat mutató oszlopok kijelölésével és eltávolításával pontosíthatunk majd.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.