"Szinte lehetetlen behozni"

A Microsoft új internetes keresőmotorral rukkol ki

Új internetes keresőmotorral rukkol ki az amerikai Microsoft cég; Steve Ballmer vezérigazgató a jövő héten tesz erről bejelentést.

2009.05.24 19:18MTI

Az új program a keresési eredményeket különböző kategóriákba rendezi - mondta egy névtelenséget kérő szakember, aki már kipróbálhatta a tesztverziót. A program működésének részletei egyelőre titkosak, de a szakember elmondta, hogy baloldalon egy panelben lesznek felsorolva a kategóriák, valamint a korábbi és kapcsolódó keresések eredményei.

Ha például valaki egy termékre keres, akkor külön csoportokban nézheti a fotókat, a gyártók oldalait, a termékleírásokat, valamint azokat a helyeket, ahol a cikk megvásárolható.

Az internetes keresőprogramok forgalma tekintetében a Google nyolcszoros mértékben lekörözi a Microsoftot. A két cég közötti szakadék csak mélyült azután, hogy a Microsoft 2004-ben bevezette saját tervezésű keresőprogramját. Szakértők szerint a Google hatalmas előnyének köszönhetően még jobban tökéletesítheti keresőprogramját, pontosabban megjósolhatja, mit keresnek a felhasználók, miközben a Microsoft egyre inkább lemarad. A Google a nagyobb forgalom miatt jelentősebb reklámbevételt is elkönyvelhet.

Amikor egy versenytárs olyan dominanciára tesz szert, mint a Google, akkor szinte lehetetlen behozni
- mondta Rob Enderle, a kaliforniai San Joséban működő Enderle Group elemzője.

Rámutatott: a Microsoft ezúttal bebizonyíthatja, hogy ma is képes arra, amit fiatal korában végrehajtott, a piac hátuljáról előretörni. Ezt már régóta nem tudta végrehajtani - tette hozzá.

Frank Shaw, a redmondi (Washington állam) székhelyű Microsoft szóvivője nem kommentálta az új keresőmotorral kapcsolatos esetleges terveket. Az ismert volt, hogy a vállalat korábban belső tesztelést végzett egy Kumo nevű keresőprogrammal.

Azt is tudni lehetett, hogy a Microsoft tárgyalásokat kezdett a Yahoo!-val, hogy közösen törjék meg a Google egyeduralmát. Az Egyesült Államokban a Google után a Yahoo! és a Microsoft bonyolítja a legtöbb internetes keresést, piaci arányuk 64,2, 20,4, illetve 8,2 százalék volt áprilisban.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.