A bannerekben a jövő

Hatékonyak a banner hirdetések az interneten

A Szonda Ipsos legfrissebb online reklám hatásmérési eredményei azt mutatják, hogy hatékony hirdetési médium az internet.

2008.05.06 16:00ma.hu

A március havi kampányok közül legjobban a jelzáloghitelek teljesítettek. Az FHB és a Raiffeisen Bank kampányát egyaránt az internetezők 70%-a látta. 

Alig marad el ettől az eredménytől a Budapest Bank Prémium Betét bannerhirdetésének hatékonysága. A Raiffeisen reklámhadjáratának nem csak az észlelése volt magas, de az internetezők több mint fele azonosítani is tudta a hirdetőt. 

A hirdetés észlelői között pedig csaknem 80%-os volt ez az arány. A Szonda Ipsos idén januárban új hatásmérési kutatást indított az online reklámkampányok területén. 

A havi rendszerességű vizsgálat keretében 12 online kampány hatásmérését végzik el az intézet munkatársai, de ez a szám tetszőlegesen bővíthető. 

A mintavétel egy folyamatosan karbantartott 10.000 fős online panelből történik. A kutatásokhoz gyűjtött lakossági panel online és offline forrásokból épült, így a kizárólag online épített panelekhez képest az internetes közösség jobb reprezentációját adja. 

A panel és a felmérések menedzselését is segítő speciális szoftver biztosítja, hogy megmaradjon ez a reprezentativitás a kutatások során - a definiált demográfiai változók (nem, kor, településtípus) szerint. Minden hónapban különálló, egyenként 800 fős mintákat kérdeznek meg, akik fontosabb demográfiai ismérveik alapján reprezentálják a 28.000 főnél népesebb településeken élő 15-70 év közötti internetező lakosságot. 

A válaszadók online önkitöltős kérdőív segítségével mondhatják el véleményüket a látott hirdetésekkel kapcsolatban. 14 mutatót képeztek a kutatók 18 célcsoport bontásában. 

A mérendő kampányokat az ügyfelek igénye, illetve a kampányok piaci értéke szerint választják ki. A beérkező eredményekből folyamatosan épül az összehasonlítás alapjául szolgáló, a Szonda Ipsos elemző szoftverébe tölthető adatbázis. A mért kampány így összevethető a saját besorolási kategóriába tartozó reklámok átlageredményeivel.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.