A bannerekben a jövő
Hatékonyak a banner hirdetések az interneten
A Szonda Ipsos legfrissebb online reklám hatásmérési eredményei azt mutatják, hogy hatékony hirdetési médium az internet.
2008.05.06 16:00ma.huA március havi kampányok közül legjobban a jelzáloghitelek teljesítettek. Az FHB és a Raiffeisen Bank kampányát egyaránt az internetezők 70%-a látta.
Alig marad el ettől az eredménytől a Budapest Bank Prémium Betét bannerhirdetésének hatékonysága. A Raiffeisen reklámhadjáratának nem csak az észlelése volt magas, de az internetezők több mint fele azonosítani is tudta a hirdetőt.
A hirdetés észlelői között pedig csaknem 80%-os volt ez az arány. A Szonda Ipsos idén januárban új hatásmérési kutatást indított az online reklámkampányok területén.
A havi rendszerességű vizsgálat keretében 12 online kampány hatásmérését végzik el az intézet munkatársai, de ez a szám tetszőlegesen bővíthető.
A mintavétel egy folyamatosan karbantartott 10.000 fős online panelből történik. A kutatásokhoz gyűjtött lakossági panel online és offline forrásokból épült, így a kizárólag online épített panelekhez képest az internetes közösség jobb reprezentációját adja.
A panel és a felmérések menedzselését is segítő speciális szoftver biztosítja, hogy megmaradjon ez a reprezentativitás a kutatások során - a definiált demográfiai változók (nem, kor, településtípus) szerint. Minden hónapban különálló, egyenként 800 fős mintákat kérdeznek meg, akik fontosabb demográfiai ismérveik alapján reprezentálják a 28.000 főnél népesebb településeken élő 15-70 év közötti internetező lakosságot.
A válaszadók online önkitöltős kérdőív segítségével mondhatják el véleményüket a látott hirdetésekkel kapcsolatban. 14 mutatót képeztek a kutatók 18 célcsoport bontásában.
A mérendő kampányokat az ügyfelek igénye, illetve a kampányok piaci értéke szerint választják ki. A beérkező eredményekből folyamatosan épül az összehasonlítás alapjául szolgáló, a Szonda Ipsos elemző szoftverébe tölthető adatbázis. A mért kampány így összevethető a saját besorolási kategóriába tartozó reklámok átlageredményeivel.