A versengés miatt vadulnak a fiatalok?

Nem az erőszak tesz agresszívvá - de akkor mi?

A videojátékok közben az erőteljes versengés, nem pedig az erőszak látványa növeli a játékosok agresszióját - állapították meg kis méretű tanulmányukban kanadai kutatók.

2011.09.09 17:00MTI

Két kísérletben erre felkért főiskolások játszottak többféle videojátékot, például a Conan, a Fuel, a Mortal Kombat és a Left 4 Dead 2 elnevezésű játékokat, amelyeknek eltérő a nehézségi fokuk, ritmusuk és erőszakosságuk, illetve a hozzájuk szükséges versengés mértéke is.

A játékosok agressziójának mértékét a játszmák után érdekes módon mérték a kutatók. Megkérték a diákokat, hogy készítsenek egy adag csípős szószt egy másik tesztben kóstolásra felkért személy számára.

Hozzátették, hogy az illető - akinek készül a szósz - nem nagyon kedveli az erősen fűszeres ételeket, ám rábízták a videojátékkal éppen végzett alanyra, hogy a rendelkezésre álló, enyhétől erősen csípősig terjedő öntetekből hogyan állítja össze a felkínálandó változatot.

A kutatók szerint minél csípősebb szószt készített ezek után egy játékos, annál agresszívebbnek tekinthető a viselkedése.

Az értékelésből kiderült, hogy az erőteljes versengésre késztető játékok után nagyobb volt az agresszió szintje a résztvevőknél, mint a kevésbé versengő játékokat követően, függetlenül attól, hogy mennyi erőszakot jelenítettek meg a játékban.

A tanulmány a Psychology of Violence című szakfolyóiratban jelent meg.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.