Módosulhat a KRESZ

Tarlós törli a buszsávot

A főpolgármester haladéktalanul kezdeményezi a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok az autók, amelyekben három ember ül, használhassák a buszsávot.

2011.06.02 11:56MTI

Tarlós István (Fidesz-KDNP) ezt a kezdeményezését a Budaörsi úti buszsáv megszüntetéséről tartott csütörtöki, rendkívüli sajtótájékoztatóján jelentette be.
   
Mint mondta, nyilvánvaló műszaki hibát okoz az, hogy a buszsáv megnyitását is magában foglaló beruházás még nem készült el, a buszsávot idő előtt helyezték forgalomba, s emiatt dugók alakultak ki.
   
A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is. Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte: az uniós projekt műszaki tartalmának megváltoztatása azt okozhatja, hogy vissza kell fizetni a kapott 100 milliós támogatást.
   
A hivatal azt is vizsgálja, hogyan fordulhatott elő az idő előtti forgalomba helyezés.
   
Tarlós István a hozzá intézett nyílt levelekkel kapcsolatban úgy fogalmazott: a főváros vezetésének figyelembe kell vennie budapesti érdekeket, de ez nem vidékellenességet jelent, ezért az "ismertségnövelő és bátorságfejlesztő kirohanásokat" nem akarja kommentálni.
   
A főpolgármester kitért arra, hogy a budapesti közlekedési lámpák hangolását is felülvizsgálják, mert a lámpaprogramok sok helyen nem megfelelőek, több kereszteződésben nincsenek a lámpák egymással összehangolva.
   
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta: csütörtökön a déli óráktól az autósok már használhatják a Budaörsi úti buszsávot, letakarják a táblákon az erre vonatkozó jelzést, az aszfalton áthúzták a "BUSZ" feliratot, és a rendőrök is segítenek az ott közlekedőknek.
   

Közlése szerint a beruházásnak további két eleme van: a Budaörsi út egy másik szakaszán és a Hegyalja úton is buszsávokat fognak kialakítani, de ezt már új sáv építésével. Eredetileg nem akartak P+R parkolót építeni, de most, hogy felülvizsgálják a műszaki tartalmat, ezt is figyelembe veszik.
   
Hozzátette: korábban nem készült forgalmi szimulációs vizsgálat, ezt most pótolni fogják. Az érintett szakaszokon olyan videós lámparendszer lesz, amely érzékeli, hogy mekkora dugó alakul ki, és ennek figyelembevételével állítja át a lámpa programját.
   
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn alakított ki buszsávot a Budaörsi úton, az M1-es és az M7-es autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé vezető oldalon a Nagyszőlős utcai csomópontnál. Emiatt az autósok csak egy sávban haladhattak ezen a szakaszon, ezért jelentős torlódások alakultak ki. A beruházás egy uniós projekt keretében valósult meg, amelyet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadott el a Fővárosi Közgyűlés.
   
Vitézy Dávid elmondta, a projekt célja az, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol az kevesebb embert zavar, és a közösségi közlekedést előnyben részesítsék. Elismerte, hogy az elmúlt napokban fennakadások voltak a Nagyszőlős utcai csomópontban, ugyanakkor hozzátette, a Hegyalja úton akadálymentesen lehetett haladni.
   
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere szerdán nyílt levelet írt a főpolgármesternek, ebben a kialakult dugók miatt élesen kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét.
   
A Levegő Munkacsoport és az LMP szerdán közleményben üdvözölte a buszsáv kialakítását, de a párt megjegyezte: a bevezetésre "kapkodva és elnagyoltan került sor."
   
Budaörs polgármestere tárgyalásokat kezdeményezett a BKK-val a kialakult helyzet miatt. Wittinghoff Tamás (független) a főpolgármesterhez intézett nyílt levelében azt írta: az intézkedéssel olyan, régen látott dugókat generáltak, amelyek megkeserítik az agglomerációban élők mindennapjait.

A fővárosi MSZP vizsgálóbizottságot állítana fel

Vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a fővárosi MSZP-frakció, mert szerintük "a legkevésbé sem megnyugtató" Tarlós István főpolgármester indoklása a Budaörsi úti buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése ügyében.
   
Bihary Gábor, a párt fővárosi frakciójának tagja csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: ha valamilyen műszaki probléma miatt kellett felfüggeszteni a buszsáv működését, akkor ebből az is következik, hogy az problémásan működött az elmúlt három napban, akár veszélyes is lehetett. Ezt mindenképpen tisztázni kell a következő időszakban – tette hozzá.
    
Az MSZP-s képviselő úgy fogalmazott: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros vezetése "megdöbbentő politikai dilettantizmusról tett tanúbizonyságot, előkészítetlen intézkedéssel katasztrofális állapotokat idézett elő" az M1-es és az M7-es autópálya közös bevezető szakaszán.
       
Közölte azt is, hogy az elmaradt tájékoztatás miatt "lehetetlen helyzetbe hoztak sok ezer embert, akiknek esélyük sem volt felkészülni a változásra, munkahelyükről elkésve a dugóban várakoztak".
       
Bihary Gábor üdvözölte a főpolgármester felfüggesztésről szóló bejelentését, ugyanakkor megjegyezte: sajnálatosnak tartja, hogy három napnak kellett eltelni a döntésig.
       
A politikus szerint szükség van további buszsávok kialakítására, de nem így, ezért felszólította a BKK-t: azonnal cselekedjen a megoldás érdekében azokon a helyeken, ahol további buszsávot akarnak kialakítani.
       
A szocialista politikus kitért arra: amikor 2008-ban az előző közgyűlés egyhangúlag elfogadta a buszsávról szóló előterjesztést, akkor kiegészítő intézkedéseket is megfogalmaztak.
   
Kifejtette: a Budaörsi úton például forgalomfüggő jelzőlámpát kellett volna elhelyezni a kialakítást megelőzően, elsősorban a Hegyalja úton, de a környező utcákban is.

Cser-Palkovics András együttműködést ajánl

Együttműködést ajánl Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere Tarlós István főpolgármesternek az agglomerációs forgalom és a fővárosi tömegközlekedés problémáinak megoldására – ez derül ki a fideszes polgármester által írt levélből.
   
A dokumentumban Cser-Palkovics András köszönetet mondott azért a "gyors és bátor döntésért", amellyel Tarlós István (Fidesz-KDNP) csütörtök reggel felfüggesztette a Budaörsi úti buszsáv működését.
   
A székesfehérvári polgármester azt írta: "hosszabb távon keresni kell a megoldást az agglomerációs forgalom és a tömegközlekedés közötti egészséges egyensúly megvalósítása érdekében". Megjegyezte, hogy véleménye szerint ezt az érintett szereplők együttműködésével kell elérni, nem egyoldalú lépésekkel.
   
A főpolgármesternek címzett levélben Cser-Palkovics András felajánlotta a székesfehérvári közlekedési szakemberek segítségét. Úgy fogalmazott: "együtt talán megtaláljuk a budapestieknek és a vidékieknek egyaránt megfelelő szakmai megoldást".
   
"Még egyszer köszönöm gyors intézkedését, amivel nyilvánvalóvá tette, hogy Budapest minden magyar fővárosa" – olvasható a levélben.
   
Cser-Palkovics András szerdán írt nyílt levelet Tarlós István főpolgármesternek, ebben a kialakult dugók miatt élesen kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét.
   
Csütörtök reggel a főpolgármester utasítására haladéktalanul felfüggesztették a Budaörsi úton hétfőn kialakított buszsáv üzemeltetését, a problémák megoldásáig mindkét sávot megnyitották a közlekedők előtt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.