A jó gyakorlatokra és új trendekre fókuszál

Hétfőn kezdődik a Paksi Képtár andragógiai konferenciája

A paksi szakmai programra több mint száztízen regisztráltak az ország és a szakma számos szegmenséből, ami alátámasztja a téma időszerűségét.

2016.04.03 04:35MTI

A felnőtt korosztálynak szóló jó gyakorlatok és az új trendek bemutatása, valamint a felnőtt tanítás-tanulás lehetőségeinek számba vétele a célja a Paksi Képtár hétfőn kezdődő, Felnőttoktatás és múzeum - az andragógia helye és szerepe a közgyűjtemények világában című országos konferenciájának.

Habár a közgyűjtemények, múzeumok jellemzően nem alkalmaznak andragógiai szakembert, munkájukban egyre nagyobb teret nyer a felnőttek tanítása, foglalkoztatása, a felnőttképzés "beszivárgott" a múzeumokba - fogalmazott Sinkó István művész-tanár, a Paksi Képtár andragógiai konferenciájának egyik ötletgazdája és előadója.

Maga az andragógia - különösen hazánkban - nem tartozik a nagy múltú tudományok közé, a társadalom öregedésével azonban egyre nagyobb teret nyer - vázolta a képzőművész. Mint az MTI-nek elmondta, a téma újszerűségét jelzi, hogy országos múzeumandragógiai konferenciát eddig csupán négy ízben tartottak az andragógiai oktatásban élenjáró Pécsi Tudományegyetem közreműködésével.

Sinkó István szerint az, hogy a paksi szakmai programra több mint száztízen regisztráltak az ország és a szakma számos szegmenséből, alátámasztja a téma időszerűségét. Arra is kitért, hogy számos jó gyakorlat van arra, hogy kifejezetten felnőtteket hogyan vonjanak be a múzeumok tárlatainak megismerésébe, vagy akár a képzőművészeti képzésbe, de a paksi konferencián újabb ilyen kísérleteket, programokat ismerhet meg a résztvevő szakmai közönség.

freedigitalphotos.net/adam

Sinkó István maga is előadást tart a Magyar Nemzeti Galériában működő GYIK Műhely keretében általa vezetett felnőtt képzőművész körben szerzett tapasztalatokról. Szó esik még az Emberi Erőforrások Minisztériumának a múzeumokról mint az egész életen át tartó tanulás helyszíneiről alkotott elképzeléseiről, a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ felnőttképzési projektjeiről, az aktív időskorúak múzeumban végzett önkéntes tevékenységéről, illetve arról, hogy miként működhet a múzeum mint fiatal felnőttek közösségi színtere.

A program célja, hogy a múzeumi szakemberek, képzőművészek és programszervezők bemutassák tapasztalataikat az egész életen át tartó tanulás és a múzeumi kultúraközvetítés kapcsolódási pontjairól, bemutassák a jó gyakorlatok mellett a legújabb trendeket és tendenciákat, elméleti kutatók, egyetemi munkatársak pedig segítsék továbbgondolni az andragógia múzeumpedagógiai szegmenseit, valamint a résztvevőkkel közösen térképezzék fel a fejlődés és fejlesztések lehetséges irányvonalait.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.