"A" osztályon alább nem adják

A luxusautó gyártóknak aranybánya a kínai piac

További markáns növekedés várható a prémium kategóriájú autók piacán, a szegmenset egyértelműen a kínai értékesítés megállíthatatlannak tűnő növekedése húzza - állítják a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-CIB) elemzői.

2010.12.30 11:34ma.hu

A következő tíz évben, azaz 2020-ig átlagosan 2,5 százalékos bővülés várható, így 2020-ra 8,2 millió jármű értékesítésével lehet számolni, ami 41 százalékkal több, mint a 2008-as 5,8 millió eladott jármű.

A prémium autók szegmensében szembetűnően csökken az európai piacok előnye a kínai eladásokkal szemben: 2009 első három negyedévében a BMW és a Daimler teljes árbevételük 60 százalékát az európai piacon érték el, míg Kínából 5-7 százalék származott.

Az idei hasonló időszakban ez 50-55, illetve 12,5 százalékra változott, annak ellenére, hogy az európai piacon az értékesítés 2010-ben is növekedett, igaz csak 1-2 százalékkal. A két legnagyobb piac mindezzel együtt is (még) Nyugat-Európa és az Egyesült Államok. Nyugat-Európában a bővülő vállalati flottaszerződéseknek köszönhetően folyamatos a prémium szegmens növekedése. Az eladások 2012-ben várhatóan elérik a 3 millió autót szemben a 2000-es 2,4 millióval, ezzel a korábbi 16-ról 17,2 százalékra nő a prémium kategória részesedése a teljes nyugat-európai autópiacon.

A német személygépkocsi piacon a prémium autók piaci részesedése a világon egyedüliként 30 százalék feletti (a globális átlag 9,3 százalék). A második brit piacon 22 százalékos ez az arány.

Az USA-ban az értékesítést hagyományosan a kiskereskedelmi bérleti szerződések és vállalati flottaszerződések húzzák, de mellettük már jelentkeznek a gazdasági fellendülés jótékony hatásai is.


Becslések szerint a luxusautók értékesítése Kínában 2015-ig kétszeresére – 1,1 millió eladott luxusautóra - emelkedik, és már ebben az évben is mintegy 20 százalékos bővülésre lehet számítani. A kínai piac 2000 óta évente átlagosan 34 százalékkal bővült, 2009 és 2014 között pedig 21 százalékos átlagos növekedés várható.

Az idei első félévben a szegmensben 35 százalékos piaci részesedéssel bíró Audi 53 százalékkal tudta növelni összes eladásait, a BMW (piaci részesedése 28 százalék) 96 százalékkal, a Daimler (25 százalékos részesedéssel) pedig 170 százalékkal növelte értékesítését ugyanebben az időszakban az előző év első feléhez mérten.

A BMW előrejelzése szerint Kínában a prémium kategóriájú autók eladása gyorsabban növekszik, mint a teljes piac, aminek legfőbb oka, hogy az ázsiai országban a lakosság 10 százaléka birtokolja a háztartások rendelkezésére álló jövedelem 52 százalékát.

Kínában még mindig rengeteg városban, illetve régióban nincs jelen sem a BMW, sem a Mercedes, ezért a BMW, a Mercedes és a Porsche kereskedői hálózatának puszta bővülése is tovább pörgeti az értékesítést. Emellett a kínai kereskedők a szalononként több mint ezer eladott gépjárművel világviszonylatban is a leghatékonyabbak közé számítanak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.