EU-pénzből épülnek a sztrádák

Uniós forrásokból folytatódnak a sztrádaépítések

Az autópálya-fejlesztések folytatódnak a következő években, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás, ez tükröződik a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenésében is - közölte a gazdasági tárca.

2008.03.13 09:50MTI

A GKM közleményében arra reagált, hogy a Napi gazdaság szerdai számában arról írt: a 2009-2011-es költségvetési keretszámok alapján a jövő év legnagyobb vesztese a gazdasági tárca. Míg az idén a GKM költségvetési támogatása 324 milliárd forint volt, jövőre csupán 204 milliárdból gazdálkodhat a tárca. A Napi szerint a 37 százalékos éves csökkenés egyértelműen a sztrádaépítések teljes leállítását jelenti ugyanis ilyen nagy összeget "fűnyíróelven nem lehet elvonni a tárca költségvetéséből".

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szerint azonban nem felel meg a valóságnak, hogy 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenése a sztrádaépítések leállítását jelentené.

A közlemény szerint a GKM költségvetési támogatásának változása a tárca feladatainak átcsoportosítására vezethető vissza. A csökkenés legmeghatározóbb tétele a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése finanszírozási hátterének átalakulása, de mivel az Északi vasúti összekötő híd rekonstrukciója ez évben befejeződik, "kiíródik" például a 2009-es költségvetésből a Vasúti fejlesztések EIB hitelből fejezeti kezelésű, többmilliárdos nagyságrendű előirányzata is.

Az autópálya-fejlesztések folytatódnak, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás. Csupán a Közlekedés Operatív Programból (KözOP) több mint 1700 milliárd forint fordítható részben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. Ezzel párhuzamosan nagyobb tere nyílik az olyan - nemzetközileg is elismert, az év üzletének aposztrofált - PPP-konstrukcióknak, amilyen az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly, illetőleg az M60-as Bólyt Péccsel összekötő szakaszainak projektje.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.