Exkluzív autószervíz

Megnyílt az Audi Centrum Budapesten

Mintegy 800 millió forintos beruházással elkészült az Audi Centrum, az első magyarországi exkluzív autószerviz és kereskedés; az Audi AG célja, hogy 2012 végéig világszerte 300-ra bővüljön az exkluzív terminálok száma a jelenlegi 130-ról.

2010.09.19 13:15MTI

Az Audi Centrum a márka importőre, a Porsche Hungaria Kft. (PH) márkakereskedői hálózatához tartozó Óbudai Autójavító Kft. beruházásában készült el, támogatást nyújtott hozzá a német gyártó és az importőr is - mondta Krénusz Ferenc, az Audi Centrum Budapest ügyvezető igazgatója a megnyitó alkalmából az MTI-nek. 

Az épületegyüttes szigorú minőségi elvárásokat teljesít, összesen mintegy 4.000 négyzetméteren. 

Szervize modern szerelő-, karosszéria-javító állásokkal, ultramodern fényezőkabinokkal rendelkezik. Tizennégy modell bemutatására alkalmas szalonja az Audi R8-as modelljének kizárólagos magyarországi értékesítőhelye. 

A központ jelenleg 120 embert foglalkoztat, de akár 180 dolgozó foglalkoztatására is alkalmas. 

A kft. eddig - eltekintve a válság elmúlt két évétől - éves szinten mintegy 180 új autót értékesített, de a cég vezetése az új központtól azt várja, hogy legalább 300 darabra nő az eladás. Mátrabérci Sándor, a PH Audi márkaigazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy a márka magyarországi értékesítése az idén már növekedni fog, a tavalyi 1.150 után az idén várhatóan 1.400 új autót adnak el. 2008-ban még 2.050 Audi kelt el a magyar piacon. 

Az Audi globális eladásai az idei első nyolc hónapban már 18 százalékkal bővültek a tavalyi év hasonló időszakához képest, elérték a 726.590 darabot. A márkaigazgató a magyarországi növekedést annak tulajdonítja, hogy a cégek, amelyek a válságban elhalasztották vásárlásaikat, megkezdték a kilábalást, már bátrabban fejlesztenek. Az Audi-vásárlók 80-90 százaléka különböző vállalkozás. A fellendülést az értékesítésben 2012 után várja Mátrabérci Sándor. 

Az Audi márkakereskedéseket a többi márkához képest kevésbé "tépázta meg" a válság, jelenleg 14 értékesítőhely van országszerte, számuk mindössze eggyel csökkent az utóbbi két évben.
 
Az Audi Centrum megnyitására időzítették a márka új modellje, az A1 magyarországi bevezetését, amellyel a minik szegmensében keres helyet magának az Audi. A kisautóból évi 60-80 darab eladását tartják reálisnak a magyar piacon.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.