Brazília és Kína mentette meg a VW-t

Gyengén muzsikált Európában a Volkswagen

A hagyományos európai autómárkák nem szerepelnek túl fényesen a kontinensen: odahaza gyengült a Renault, és a Volkswagen-csoport is csak Európán kívüli aladásaival büszkélkedhet: odahaza egyenesen esett iránta az érdeklődés. Máshol annál népszerűbb a márka.

2008.02.12 08:30ma.hu

A Volkswagen csoport tavaly 6,1 millió autót értékesített, 8 százalékkal többet, mint 2006-ban. A nyolc márkából álló csoport tulajdonosa és névadója a saját márkája eladásait 7,8 százalékkal szaporította tavaly.

Világméretekben kiemelkedően javult az értékesítés Brazíliában (+32 százalék) és Kínában (+28 százalék). A kelet-európai piacokon a csoport 20,9 százalékkal növelte eladásait, a Skoda márka eladásai 14,6 százalékkal nőttek.

A csoport kevéssé jól teljesítő része volt a spanyol Seat, amelynek 0,4 százalékkal fejlődtek csak eladásai. A piacok közül az első számú, a németországi volt az egyik legrosszabb tavaly: ott az értékesítés 4,8 százalékkal visszaesett, egymillió autóra.

A világméretű haszonjármű-eladások 10,7 százalékkal 488,7 ezerre nőttek tavaly. A járműipari csoport elnöke, Martin Winterkorn közölte, hogy az idén a tavalyi eladási eredmény elérésére számít.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.