A Lancia is "alkotott" Párizsban

A fő szám a Lancia Delta volt, de akadtak más újdonságok is

Az idei Párizsi Autószalonon a Lancia szakított az elmúlt kiállításokon megszokott kialakítással, és az haute couture divatházak stílusában rendezte be standját, miközben természetesen megőrizte a Lancia márka meghatározó jegyeit.

2008.11.17 08:40ma.hu

A standon a fekete szín dominált, éles kontrasztot alkotva a hófehérrel és a divatos ezüsttel, amely árnyalatok a kiállított modellek karosszériaszínéhez is igazodnak. A stand berendezése és az anyaghasználat ugyancsak a Lancia modellek utasterének makulátlan kidolgozását és minőségét hivatottak tükrözni. A teljes stand a kiállítás sztárjának: a Deltának szolgált elegáns hátteréül.

A két évvel ezelőtti Párizsi Autószalon látogatói már megcsodálhatták ugyanennek a modellnek a formatanulmányát. A stand tervezői egy lélegzetelállító szerkezetet építettek fel, amelyen függőlegesen felállítva, hosszanti tengelyük körül megforgatva helyezték el a négy kiállított autót, hogy a látogatók minden apró részletet szemügyre vehessenek, és megcsodálhassák a különböző karosszériaszíneket és felszereltségi szinteket.

A látványosságot az üvegkalitkában kiállított, új, 190 lóerős 1.9 Twinturbo motor egészítette ki, mint a márka műszaki és innovációs potenciáljának kiváló példája. A stand középpontjában egy kéttónusú (Full Moon elefántcsontszín és lávafekete) fényezésű Lancia Delta állt. A közelmúltban ötcsillagos EuroNCAP értékelést szerzett modell ezen példányát a 120 lóerős 1.6 Multijet motorral szerelték fel, amely most először Selectronic váltóval is választható.

Ez a hatfokozatú, robotizált váltómű tökéletesen kielégíti a fokozott vezetési kényelmet biztosító, automatikus vezérlésű sebességváltók iránti (különösen a városi forgalomban mutatkozó), egyre nagyobb igényt, miközben az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás terén még tovább növeli előnyét a manuális sebességváltókkal szemben.

A kiállított modellt polírozott, 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal, fekete belső kárpitozással, kétzónás klímaberendezéssel, napfénytetővel, Blue&Me NavTM rendszerrel, térdlégzsákokkal, tolatóradarral, valamint Techno csomaggal (eső- és sötétedés-érzékelő, fényre elsötétedő visszapillantó tükör, sebességtartó automata) szerelték fel. Ezen a modellen túl még öt Deltát állított ki a Lancia, melyek forgó szerkezeteken helyezkedtek el.


A kiállítás másik főszereplője a Lancia Ypsilon VERSUS volt. Ezt a modellt a standon dolgozó hostesseknek – a kiállítási terület motívumait tükröző ruháit is – megálmodó Versace-csoporttal közösen hozták létre, utalva a Lancia és a divatvilág közötti erőteljes összefonódásra. A formatervezés és a mozgófilm mellett a divat a Lancia egyik egyetemes nyelve, kommunikációs csatornája; nem véletlenül szolgáltak a Lancia modelljei a milánói divathét hivatalos járműveiként.

A kiállított modellt a részecskeszűrővel felszerelt, 75 lóerős 1.3 literes Multijet dízelmotor hajtja. Különlegessége a Bronzino névre hallgató bronzszínű karosszéria, illetve a barna bőr kárpitozás. További fontos jellemzői a Blue&MeTM rendszer, a kétzónás automatikus klímaberendezés, a ködfényszóró, valamint az egyedi, bronz króm árnyalatú, 16 colos keréktárcsák.

Az Ypsilon Moda Milano az olasz elegancia és csillogás újabb képviselőjeként vonul fel a párizsi kifutón. Az olasz divat kiváló minőségű, nagyszerű stílusú, elegáns termékeiről híres világszerte – aligha meglepő tehát, hogy a statisztikák szerint sokan elsősorban stílusáért és eleganciájáért választják a Lancia Ypsilont. A kiállított Ypsilon Moda Milano modell orrában a 75 lóerős 1.3 literes Multijet motor dolgozik, kéttónusú (Raffaello-fehér és opálos Borromini-szürke) karosszériája fekete Starlite bőr és Alcantara kárpitozású utasteret rejt.


A dizájn világát egy divatos, ugyanakkor határozottan erőteljes modellváltozat, a Lancia és a MomoDesign közötti együttműködés gyümölcse képviselte Párizsban. A kooperáció korántsem esetleges: mindkét olasz vállalatot innovatív formatervei, ultramodern anyaghasználata, és a legapróbb részletekbe menő figyelme tette világhírűvé. A Párizsban kiállított Ypsilon Sport MomoDesign modell kategóriájának legerősebb dízelmotorjával, az élénk, 105 lóerős 1.3 Multijettel büszkélkedhet.

A Delta és az Ypsilon Versus mellett a Lancia stand harmadik és egyben utolsó fénypontja a Musa „Poltrona Frau”, a városi „limuzin” új csúcsmodellje volt. Az olasz piac két éve legkelendőbb buszlimuzinjának ez a változata két meghatározó itáliai dizájn-legenda; a kifinomult formatervű, gondosan kidolgozott, egyedi kéttónusú fényezésben pompázó autókat gyártó Lancia, illetve az exkluzív minőséget és a legkiválóbb bőrmegmunkálási hagyományokat képviselő Poltrona Frau együttműködéséből született meg.

A Párizsi Autószalon látogatói három piros Poltrona Frau autó (Vanity modell) mellett ezt az exkluzív csúcsverziót is megcsodálhatták, mégpedig rögtön két példányban: az egyik egy kétszínű (alabástrom-fehér és fekete) 90 lóerős Platino 1.3 Multijet piros belső kárpitozással, a másik egy fekete színű, 120 lóerős 1.6 Multijet változat nyers bőr beltérrel.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.