Reakció

"Ahogy a taxiórákat, úgy a közvéleménykutatásokat sem szabad manipulálni"

Az Uber reakciója a Főtaxi kutatására.

2016.06.06 12:17ma.hu

Sajtóbeszámolók szerint a Főtaxi pénteken hozta nyilvánosságra a Trend International piackutató cég közreműködésével végzett közvéleménykutatását - írja az Uber sajtóközleményében.

A felmérés néhány adata erősen megkérdőjelezhető, hiszen a kérdésekbe rejtve olyan állításokat tartalmaz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, és ezen valótlan állításokról kérdezték a fővárosiak véleményét.

Ezek azok a valótlan állítások, amelyeket régóta terjesztenek a taxisvállalatok, hogy megtévesszék a közvéleményt és a döntéshozókat. Az egyik ilyen félrevezetés az utasbiztosításokra vonatkozik, és ez a Főtaxi kutatásában és a sajtónak elküldött közleményében is nagy hangsúllyal szerepel.

A valóság az, hogy az Uber alkalmazáson keresztül Budapesten rendelt minden egyes utazás biztosítva van 5 millió dollár, vagyis több, mint 1,4 milliárd (!) forint értékhatárig, továbbá az Uber autós partnerek is rendelkeznek saját felelősség biztosítással. Ehhez képest a Főtaxi kutatása éppen ennek ellenkezőjét állította és erről - vagyis egy hamis állításról - kérdezte a fővárosiak véleményét.

Az sem felel meg a valóságnak továbbá, hogy az Ubernek nincs Magyarországon saját vállalata és hogy idehaza nem fizet adót. Ehhez képest a Főtaxi kutatása ezt tényként kezeli és így teszi fel a kérdését. Holott az Uber magyarországi vállalata az Uber Hungary Kft., amely a hatályos magyar jogszabályok szerint működik, adót és járulékot fizet az államkasszába.

Az Uber és a megosztáson alapuló gazdaság szereplőinek sikerét és népszerűségét az alapozta meg, hogy a fogyasztók bíznak bennük: olyan minőségbiztosítási rendszerük van, amely gyorsan és hatékonyan szűri ki a nem megfelelő szolgáltatást nyújtókat, vagy azokat, akik nem a valóságnak megfelelően tájékoztatják a felhasználókat.

Ez a fajta transzparencia az Uber és a hozzá hasonló utazásmegosztó platformok alapeleme, és ezért is tudott az Uber a készpénzmentes, megbízható szolgáltatásával gyorsan népszerűvé válni Magyarországon egy olyan iparágban, amely régóta küzd a transzparencia kihívásaival.

“Ahogy a taxiórákat, úgy a közvéleménykutatásokat sem szabadna manipulálni. Az Uber szerint a versenyt a fogyasztók kegyeiért kell vívni, árban, megbízhatóságban, a szolgáltatások minőségében. A tisztességes versenynek nem lehet része a versenytársakkal kapcsolatos félretájékoztatás” - jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.