Reakció
"Ahogy a taxiórákat, úgy a közvéleménykutatásokat sem szabad manipulálni"
Az Uber reakciója a Főtaxi kutatására.
2016.06.06 12:17ma.huSajtóbeszámolók szerint a Főtaxi pénteken hozta nyilvánosságra a Trend International piackutató cég közreműködésével végzett közvéleménykutatását - írja az Uber sajtóközleményében.
A felmérés néhány adata erősen megkérdőjelezhető, hiszen a kérdésekbe rejtve olyan állításokat tartalmaz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, és ezen valótlan állításokról kérdezték a fővárosiak véleményét.
Ezek azok a valótlan állítások, amelyeket régóta terjesztenek a taxisvállalatok, hogy megtévesszék a közvéleményt és a döntéshozókat. Az egyik ilyen félrevezetés az utasbiztosításokra vonatkozik, és ez a Főtaxi kutatásában és a sajtónak elküldött közleményében is nagy hangsúllyal szerepel.
A valóság az, hogy az Uber alkalmazáson keresztül Budapesten rendelt minden egyes utazás biztosítva van 5 millió dollár, vagyis több, mint 1,4 milliárd (!) forint értékhatárig, továbbá az Uber autós partnerek is rendelkeznek saját felelősség biztosítással. Ehhez képest a Főtaxi kutatása éppen ennek ellenkezőjét állította és erről - vagyis egy hamis állításról - kérdezte a fővárosiak véleményét.
Az sem felel meg a valóságnak továbbá, hogy az Ubernek nincs Magyarországon saját vállalata és hogy idehaza nem fizet adót. Ehhez képest a Főtaxi kutatása ezt tényként kezeli és így teszi fel a kérdését. Holott az Uber magyarországi vállalata az Uber Hungary Kft., amely a hatályos magyar jogszabályok szerint működik, adót és járulékot fizet az államkasszába.
Az Uber és a megosztáson alapuló gazdaság szereplőinek sikerét és népszerűségét az alapozta meg, hogy a fogyasztók bíznak bennük: olyan minőségbiztosítási rendszerük van, amely gyorsan és hatékonyan szűri ki a nem megfelelő szolgáltatást nyújtókat, vagy azokat, akik nem a valóságnak megfelelően tájékoztatják a felhasználókat.
Ez a fajta transzparencia az Uber és a hozzá hasonló utazásmegosztó platformok alapeleme, és ezért is tudott az Uber a készpénzmentes, megbízható szolgáltatásával gyorsan népszerűvé válni Magyarországon egy olyan iparágban, amely régóta küzd a transzparencia kihívásaival.
“Ahogy a taxiórákat, úgy a közvéleménykutatásokat sem szabadna manipulálni. Az Uber szerint a versenyt a fogyasztók kegyeiért kell vívni, árban, megbízhatóságban, a szolgáltatások minőségében. A tisztességes versenynek nem lehet része a versenytársakkal kapcsolatos félretájékoztatás” - jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója.