Egy valódi sportos szabadidő autó

Egyre népszerűbb a Mazda CX-7

A Mazda alapjaiban akarja felrázni az európai SUV kategóriát a Mazda CX-7-tel; azzal a szabadidő autóval, mely egyetlen, élvezetesen vezethető járműben sűríti össze a nagy teljesítményt, a sportos formatervet, valamint az SUV modellektől megszokott funkcionalitást és kényelmet.

2008.09.09 13:11ma.hu

Ha ehhez hozzávesszük a gazdag alapfelszereltséget, azonnal egyértelművé válik, hogy a Mazda CX-7 a sportos, aktív életet élő vásárlók ideális közlekedési eszköze lehet.

A sikeres MX-Crossport koncepcióautóból kifejlesztett CX-7 tavaly debütált az Egyesült Államokban, majd december óta Japánban is kapható. A modell már Európában is bemutatkozott, és egyre népszerűbb.

A méretes alsó légbeömlő, az apró felső hűtőmaszk, valamint a motorháztetőre felkúszó, az autónak kifinomult és erőteljes megjelenést kölcsönző élek hamisítatlanul sportos karakterrel ruházzák fel a CX-7-et.

Az autó sziluettjét az agresszíven (66 fokban) döntött szélvédő határozza meg, mely számos sportautóénál is laposabb. Ehhez egyenesen hátravitt tetővonal, meredeken emelkedő övvonal, valamint a 235/60 R18 méretű gumiabroncsokkal szerelt 18 colos könnyűfém felnik fölé feszülő erőteljes kerékívek járulnak, agresszív megjelenést kölcsönözve a modellnek.

A sportos, dinamikus külső formaterv a légellenállás szempontjából is kiválóan teljesít, ami nagyban járul hozzá a kiváló nagy sebességű egyenes futáshoz és a csekély szélzajhoz.


A Mazda CX-7 belső kialakítása a sportos hangulatot a szabadidő autóktól megszokott térkínálattal, kényelemmel és praktikummal, valamint kiemelkedő minőséggel társítja.

A CX-7 kényelmét és használhatóságát nagyméretű, egyedi tervezésű ülések, valamint sokoldalú hátsó üléssor/csomagtartó kombináció biztosítja.

A CX-7 vezetését és a nagy teljesítményű 2,3 literes DISI (Direct Injection Spark Ignition - közvetlen befecskendezésű, gyertyagyújtású) benzines turbómotor teljesítményének kiaknázását sportos vezetési pozíció, ergonomikus műszerfal, valamint a hatfokozatú manuális sebességváltó (csak Európában) középkonzolra szerelt karja teszi egyszerűvé és élvezetessé.

Számos belső dizájnelem erősíti a sportos hatást, így például a beltér teljes hosszán végighúzódó, és ezzel az egész belteret vizuális egységbe foglaló kárpit-ív, a dupla borítású műszerfal kijelzői, a 240 km/óráig kalibrált sebességmérő, vagy az alapáron kínált bőr kormánykerék és váltógomb.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.