Buknának a törésteszteken

Nem elég biztonságos a brazil autók nagy többsége

A Brazíliában gyártott autók négyötöde nem eléggé biztonságos: az európai törésteszteken a maximálisan lehetséges öt csillagból csak egyetlen egyet kapna.

2013.05.13 14:18MTI

A latin-amerikai ország ennek ellenére ontja magából a kocsikat, már csak azért is, mert belső autópiaca a negyedik legnagyobb a világon. A brazil középosztály a fő vásárlóerő, és a brazil autógyárakból naponta több ezer gördül ki. 

Fordok, Fiatok, Chevrolette-k egyaránt vannak a termékpalettán, ám az eredetiekhez képest egyebek közt az a hibájuk, hogy gyengébbek hegesztéseik, kevesebb bennük a testi épséget védő felszerelés, így aztán balesetekben rosszabbul szerepelnek. Balesetből ugyanakkor jóval több van, mint Európában vagy az Egyesült Államokban, mivel Brazília útjai és autóvezetői kevésbé biztonságosak. 

Ez a magyarázata annak, hogy négyszer annyi a halálos autóbaleset a latin-amerikai országban, mint például az Egyesült Államokban, és az eltérésrés tágul. 2000 és 2010 között az Egyesült Államokban 40 százalékkal csökkent az autókarambolok miatt elhunytak száma, míg Brazíliában 72 százalékkal nőtt. A brazil baleseti sebészek szerint a sérülések jó része elkerülhető lenne, ha a kocsikat jobban építenék meg. 

A probléma egyébként nem újkeletű. Európai törésteszteken 2008-ban például a Ford Ka Európában értékesített fajtája 4 csillagot kapott, a brazil gyártmány  csak egyet.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.