Már a végén kellene járniuk

A 4-es metrónak még a fele sincs kész - a főváros szakbizottsága magyarázatot vár

Még áprilisban szakbizottsági tájékoztatásra van szükség a 4-es metró építésével, a befejezési határidővel és a Bamco cég plusz igényével összefüggő kérdésekről - nyilatkozta Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke pénteken az MTI-nek.

2009.04.10 16:30MTI

A szabad demokrata politikus elmondta, hogy meglepődve értesült Klados Gusztáv BKV 4-es metró projektigazgató azon csütörtöki bejelentéséről, miszerint csak 2012-ben indulhat a 4-es metró próbaüzeme. "Nyilván nem a sajtóból kellene értesülnie" a szakbizottságnak ilyen horderejű dologról - jegyezte meg az önkormányzat közlekedési tanácsnokaként is tevékenykedő politikus.

Hozzátette, hogy a tisztánlátás érdekében kezdeményezi Klados Gusztáv bizottsági meghallgatását. Lakos Imre már szerdán felvetette az MTI-nek adott nyilatkozatában, hogy még a nyári szünet előtt teljes és hiteles tájékoztatást kellene a Fővárosi Közgyűlés elé benyújtani a 4-es metró építésével kapcsolatos kérdésekről.

Információhiányra hivatkozva a politikus nem nyilvánított véleményt arról, hogy az alagút fúrása még csak félidőnél tart, noha a szerződés szerint a napokban már a Keleti pályaudvari végállomáshoz kellene érkezniük az alagútépítőknek. Ugyancsak információ hiányában nem reagált arra a kérdésre, hogy miként rendezik az alagutat építő Bamco cég újabb 35 milliárd forintos pótigényét, amelynek teljesítésére húsvét vasárnapig adott határidőt a cég.

Lakos Imre aggasztónak tartja az építkezéssel összefüggő számos nyitott kérdést, például azt is, hogy még mindig nincs független ellenőrző mérnöke a beruházásnak. Pozitívumként említette, hogy reményei szerint Klados Gusztáv projektigazgatónál jó kezekben vannak a dolgok, rutinjával és tapasztalatával kezelni tudja a helyzetet.

Klados Gusztáv csütörtökön a Fővám téri állomás bejárásán azt közölte, hogy előreláthatólag 2012-ben indulhat a 4-es metró próbaüzeme. Az alagutakat várhatóan megépítik 2011 végére. A nemzetközi tapasztalatok szerint azonban a tervezett három hónapnak a duplájára van szükség a próbaüzemnél. Elsődleges ugyanis az utasok biztonsága, s ezért csak az után szállíthat utasokat a metró, ha a rendszer teljesen biztonságos.

Az igazgató utalva arra, hogy már a Keleti pályaudvarnál kellene járni az alagútfúróknak, azt mondta, hogy a késésért részben a BKV 4-es metró projektigazgatósága a felelős.

A tájékoztatón kiosztott anyagból kiderült, hogy a 4-es metró építése jelenleg 40 százalékos készültségű. Az Etele tér - Baross tér közti első szakasz építési költsége 353 milliárd forint, amihez mintegy 250 milliárdot az Európai Uniótól remélnek. Az uniós döntés legkorábban idén nyáron várható. A 4-es metró átadási határidejét többször módosították, 2006-ban még az évtized végére ígérték a befejezést.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.