Több vitamint, kevesebb fehérjét és zsírt
A zöldség-gyümölcs javíthatja a spermaminőséget
Egy új spanyol tanulmány szerint az antioxidánsok jelentős szerepet játszanak a spermaminőség alakulásában.
2009.06.18 11:36medipress.huA tanulmány eredményei szerint „a jó spermaminőséggel rendelkező férfiak több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottak (több vitamint, folsavat és rostot, és kevesebb fehérjét és zsírt), mint az alacsony spermaminőséggel rendelkező férfiak” – nyilatkozta sajtótájékoztatóján Jaime Mendiola vezető szerző, a Murcia Egyetem kutatója.
A főként zöldségekben és gyümölcsökben előforduló antioxidánsok csökkentik a spermaminőséget befolyásoló oxidatív stressz szintjét, és javítják a spermiumkoncentrációt illetve mobilitást. A tanulmányban 61 férfi vett részt – 30 közülük termékenységi problémával küzdött, 31-nek viszont nem voltak ilyen gondjai. A kísérletet a Fertility and Sterility folyóirat publikálja.
Ugyanennek a kutatócsoportnak egy korábbi tanulmánya azt mutatta, „hogy a nagy mennyiségű húst és teljes, zsíros tejtermékeket fogyasztó férfiaknak alacsonyabb a spermaminősége, mint a több gyümölcsöt, zöldséget és sovány tejtermékeket fogyasztóknak” – mondta Mendiola. Az új tanulmány azonban „azt bizonyítja, hogy a több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztók nagyobb mennyiségű antioxidánst visznek be, és ez a legfontosabb” – nyilatkozta a kutató.
„Az egészséges étrend nem csak a betegségmegelőzés kiváló módja, hanem a spermaminőséget is befolyásolhatja illetve javíthatja.” A kutató hozzátette, hogy „egyelőre nem tudjuk pontosan, mi a különbség a között, hogy valaki természetes formában viszi be ezeket a vitaminokat, illetve valamilyen étrendkiegészítő formájában. Az Egyesült Államokban tervezett kutatásokban (ahol a vitaminok tabletta formájában történő fogyasztása nagyon elterjedt) a kiegészítők szerepét fogjuk vizsgálni”.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


