Nagyon fontos a helyes táplálkozás is
A C-vitamin csökkenti a vérnyomást?
A California Egyetem kutatói összefüggést fedeztek fel a C-vitamin és a vérnyomás között. Azt tapasztalták, hogy egészséges fiatal felnőtt nőkben a vérplazma C-vitamin koncentrációja minél alacsonyabb, annál magasabb a vérnyomás.
2009.01.12 12:18WEBbetegA vizsgálatot vezető orvos felhívta a figyelmet arra, hogy azoknál az embereknél, akiknél fennáll a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, jobban oda kell figyelni a helyes táplálkozásra.
Az eredménnyel kapcsolatban többen is kétségüket fejezték ki. Elismerték ugyan, hogy a helyes életmódra és a megfelelő táplálkozásra a fiatal generációnak jobban oda kell figyelnie, mint elődeiknek, hogy a jövőben csökkenhessen az anyagcsere betegségek előfordulási aránya, de nem tartották elég hitelesnek a vizsgálatot.
Az egyik probléma az volt, hogy kevés volt a beteganyag és csak egészséges nőket vontak be a vizsgálatba, emellett azt is kifogásolták, hogy nem volt placebo kontroll is. Az ugyan nem meglepő, hogy az egészséges életmódot folytatók között kisebb eséllyel alakulnak ki szív- és érrendszeri betegségek, de a C-vitamin mellett még több tényező is szerepet játszik ebben.
Ha valaki odafigyel a táplálkozásra, akkor nemcsak vitamindús ételeket fogyaszt, hanem alacsony zsír- és sótartalomra is figyelmet fordít, ezek pedig köztudottan szerepet játszanak a magas vérnyomás megelőzésében. További részletek a webbeteg oldalán!
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


