Vitaminnal a rák ellen
C-vitamin-injekciók lassíthatják a rákos daganat növekedését
Az 1970-es évektől folynak kutatások, amelyek a C-vitamin esetleges daganatellenes hatásával foglalkoznak. Scot Ewan Cameron és a Nobel-díjas Linus Pauling úgy találta, hogy a C-vitamin képes gátolni a tumorok növekedést. Eredményeiket azonban felülírták későbbi vizsgálatok, így a Mayo-klinikán végzett kutatások, amelyek a terápia alacsony hatásfokáról számoltak be.
2008.08.08 15:45MTIMark Levine, a bethesdai National Institute of Health kutatója szerint, aki eredményeiről, az Amerikai Tudományos Akadémia folyóiratában, a Proceedings of National Academy of Science-ban számolt be, a C-vitamin hatásos, de csupán igen magas dózisokban, amelyeket intravénásan juttatnak be a szervezetbe: ebben az esetben az aszkorbinsav akár 50 százalékkal képes csökkenteni az egereknél a hasnyálmirigy-, petefészek- és az agydaganat súlyát és növekedési rátáját. Az agresszív tumorfajtákban szenvedő rágcsálóknak naponta intravénásan vagy a hasüregbe fecskendezték a C-vitamint, ily módon garantálva az aszkorbinsav magas koncentrációját. Mark Levine magyarázata szerint perorális alkalmazással lehetetlen elérni a C-vitamin magas koncentrációját.
"Amikor magas C-vitamin-tartalmú élelmiszereket fogyasztunk, amelyek napi szinten 200 miligrammnál több aszkorbinsavat tartalmaznak - például két narancsot és egy adag brokkolit -, a szervezet meggátolja, hogy a vérben túl magas legyen a vegyület szintje" - magyarázta Mark Levine. A kutatás váratlan eredményekkel szolgált.
A C-vitamint hagyományosan antioxidáns vegyületként tartják számon, amely megvédi a sejteket az úgynevezett szabadgyökök káros hatásától. Ám amikor a kutatók az aszkorbinsav tumorellenes hatását vizsgálták, kiderült, hogy az effektus a daganatsejteket körülvevő folyadékban képződő hidrogénperoxidnak köszönhető. Az egészséges sejtekre a C-vitamin nem gyakorolt semmiféle hatást.
Következésképp a C-vitamin nagy dózisokban a várt antioxidáns hatás helyett prooxidánsként viselkedett, szabadgyökök és hidrogénperoxid képződését segítve elő, amelyek a kutatók feltételezése szerint megölik a tumorsejteket.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 22:46 Batman járja Ráckeve utcáit éjszakánként - már többször is látták a titokzatos alakot
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 10:37 Megrongálták a zsámbéki polgármester családjának két autóját
- 8:59 Egyetlen pillanat is elég a bajhoz - a rendőrség videóval figyelmezteti a rollereseket
- 6:54 Szarófantom tartja izgalomban Orosházát - a lakosság segítségével keresik a rejtélyes alakot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


